ישראל כץ
ישראל כץהלל מאיר

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ הודיע היום (ראשון) בישיבה שהתקיימה עם החשבת הכללית במשרד האוצר מיכל עבדי- בויאנג'ו ומנהל אגף תקציבים באוצר אמיר לוי, כי פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב ימשך כמתוכנן ובהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו.

בישיבה שהתקיימה במשרדו של השר כץ, בהשתתפות נציגים בכירים במשרד התחבורה, משרד האוצר וחברת נת"ע נקבע כי לא יהיה שינוי במתווה הקמת הרכבת שסוכם וכי יש להמשיך במדיניות הקיימת ולדבוק בהחלטות שהתקבלו בעבר בנושא.

בישיבה סוכם להשאיר את המתווה הקיים של המכרזים ולא לאחד ביניהם לאור מכלול הנתונים שהועלו. על פי גורמי המקצוע, ההצעה לאחד בין מכרז הקרונות למכרז המערכות ומכרז התפעול והתחזוקה עלולה לצמצם את מספר החברות שיוכלו לבצע את העבודה ולייקר את הפרויקט, במיוחד בכל הנוגע ליישום תכנית העבודה שאושרה ולוחות הזמנים.

במקביל לכך, השר כץ ביקש מהחשבת הכללית באוצר, להרחיב את בדיקתה לכלל ההתקשרויות והמכרזים, לרבות סוגיית הקרונות, שמקיימת חברת נת"ע, זאת בנוסף לבדיקה שנערכת על ידה כיום בנושא הפטור ממרכז לחברת הניהול (PB).

שר התחבורה שב והצהיר כי לא יאפשר שום דחייה של הפרויקט. "יש לעמוד במטרות שנקבעו בהחלטת הממשלה על קידום המיזם ולפעול בנחישות כדי להביא לסיומו בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו", הוסיף כץ.

השר ציין כי הוא סומך את ידיו על כל החלטה שתקבל החשבת הכללית, באשר לבחירת החברה שתנהל את הפרויקט, זאת לאחר שתוגש חוות דעת מומחים כפי שסוכם.