חודש לאחר הפיגוע ב"היפר כשר" בפריז, יצא צביקה קליין, שליח מקור ראשון-nrg, לסיור רגלי ברחובות בירת צרפת, כשהוא לובש ציצית וחובש כיפה. צלם ומאבטח ליוו את המסע, שהפך למפחיד במיוחד בפרברים.

"במשך 10 שעות צעדתי בשקט ברחובות פריז ובפרבריה השונים", מספר קליין, "כשהצלם דב בלהסן מתעד את המתרחש באמצעות מצלמת "גו פרו" שהוחבאה בתיק הגב שלו. בעקבות המצב המתוח בעיר, המתאוששת מגל פיגועים קשה (כולל רציחתם של עיתונאי 'שארלי הבדו'), הוצמד לי מאבטח".

"לפעמים זה הרגיש כמו להסתובב בלב רמאללה", אומר קליין, "רוב הנשים עטו רעלות או חיג'אב, רוב הגברים היו בעלי חזות מוסלמית מובהקת. ערבית נשמעת בכל מקום. מראש החלטנו שעליי לצעוד בשקט. לא לענות, לא לעצור, לא לפזול לצדדים. אשקר אם אומר שלא פחדתי". 

"כשנכנסנו לשיכון ציבורי, ילד קטן ואמו, שעטתה חיג'אב, חלפו על פניי. ההלם ניכר על פניהם. "אמא, מה הוא עושה כאן? הוא לא יודע שיהרגו אותו?", שאל הילד".

קליין מספר על כניסה לאחת השכונות מרובות המוסלמים, שם נכנסו לשוק סגור - "תראה אותו", צעק סוחר מוסלמי לעמיתו, "שיתבייש, מה הוא נכנס לכאן עם כיפה?!".

"האם כך מרגישים יהודי פריז?", שואל קליין, "האם זה מה שעובר על יהודי צרפתי שנוסע מידי יום בתחבורה הציבורית או צועד לעבודה? רוב יהודי צרפת לא מזדהים כך כלפי חוץ, ומנהיגי הקהילה מאיצים בהם לחבוש כובע או לצעוד גלויי ראש אל העבודה וממנה. ובלילה? ובכן, היהודים, מעדיפים שלא לצאת בשעות ערב. יותר בטוח בבית".