דני דנון
דני דנוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90
בג"ץ ידון הבוקר (שלישי) בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את חנין זועבי וברוך מרזל מלהתמודד לכנסת ה-20.

​​ח"כ דני דנון, ממובילי המהלך לפסילת זועבי, משוכנע כי שופטי בית המשפט העליון לא יוכלו להיות אדישים מול התנהגותה של זועבי בשנים האחרונות.

"הפעם כל הנורות האדומות דולקות ומהבהבות ואסור שבג"ץ יכשיר את זועבי ונקבל פרשת בשארה 2. לא יעלה על דעת שמי שרומסת בצורה בוטה את סמליה ומוסדותיה של המדינה ועושה שימוש ציני בחופש ביטוי על מנת לקדם ארגוני טרור תהיה חברת כנסת״, הוסיף דנון.

ח"כ זועבי טענה כי מדובר ברדיפה פוליטית וגזענית נגדה ''מי שצריך להעניש זה את מי שמדכא וכובש", אמרה זועבי. "אני נענשת על זה שבפעם הקודמת לא הצליחו לפסול אותי".

מרזל הגיש אתמול באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר, תגובה לבית המשפט שידון בפסילה בהרכב של תשעה שופטים.

בפתח דבריו ביקש מרזל למחוק על הסף את בקשת המטה למאבק בגזענות מאחר ומדובר בגוף שאינו גוף משפטי, ואת הבקשה לא הגישו אנשים פרטיים. עוד נטען כי המטה אינו אישיות משפטית ולכן לא יכול היה להגיש את הבקשה.

בחלק העובדתי נטען כי רובן של ה''ראיות" שהוגשו כנגד מרזל אינן יכולות לעמוד, שהרי מדובר בקטעי עיתונים וגזרי אינטרנט שחלקם סולפו במכוון על ידי המבקש: כך לדוגמא נטען באשר לציטוט של מרזל המופיע כמי שקרא לזרוק בקבוקי תבערה על מסתננים, כי מדובר בציטוט שקרי, כאשר ההקלטה אליה הפנה המטה מלמדת כי מרזל לא אמר את הדברים הללו. 

ועדת הבחירות המרכזית פסלה את מרזל

בנוסף נטען כי לפי הפסיקה לא ניתן להסתמך על גזרי עיתונים וקטעי אינטרנט, ודאי כאשר החומר סולף וזויף. בהמשך הבקשה נטען כי גם אם כל האמור נגד מרזל היה נכון אין בכך כדי להקים עילה למנוע ממנו להתמודד בבחירות.

עורך הדין בן גביר תקף בשמו של מרזל גם את שיקול דעתם של חברי ועדת הבחירות וטען שאלה כלל לא התחשבו בתצהיר של מרזל ובעמדת היועץ המשפטי לממשלה נגד הפסילה.

לדבריו, הגדיל לעשות נציג מרצ. אורי זכי שאמנם טען כי הגיע בלב פתוח ונפש חפצה, אך עד מהרה חשף את הסיבות להצבעתו בעד הבקשה.

"אני חושב שאי אפשר לנתק פה את מה שקרה בבוקר, באתי לדיון הזה עם לב פתוח ונפש חפצה כי כמו שאמרתי קודם לכן אני חושב שזה לא הפורום, שצריך לדון בבקשות כאלה, במידה רבה יש פה קרקס פוליטי שהוא לא רלוונטי למשמעות העמוקה של פסילה מלרוץ לכנסת, אבל אם בבוקר החליטה הועדה הזאת לפסול את מועמדותה של זועבי אין ספק שברוך מרזל שהוא אדם שמעולם לא התכחש להיותו איש כך, שלא רק נפסלה מלרוץ לכנסת אלא שהוגדרה כתנועת טרור", צוטט זכי מתוך הפרוטוקול.

בן גביר טען בתגובה כי חברי הוועדה שהצביעו בעד הפסילה התעלמו לחלוטין מתצהירו של מרזל ומדבריו בפני הועדה לפיהם הוא פועל רק על פי החוק. ''מרזל הוא יהודי נאמן, ציוני, אוהב ישראל ואילו זועבי פגעה בחיילי צה"ל ומבקשת להשמיד את המדינה היהודית''.

לאור כל אלה, מבקש עו"ד בן גביר מבית המשפט העליון שלא לאשר את החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20 בעניינו של מרזל.