לוחמי המליציה החות'ית - שיעית בתימן
לוחמי המליציה החות'ית - שיעית בתימןצילום: רויטרס

המליציה השיעית החות'ית הנתמכת על ידי איראן הקימה את הוועדה המהפכנית העליונה, המשמשת מעין ממשלת זמנית, וקבעה את מקומה בארמון הנשיאות בצנעא.

הממשלה הזמנית בראשותו הנשיא בפועל מוחמד עלי אל-חות'י התכנסה לראשונה ביום שני (16 בפברואר), קיבלה החלטות על ניהול ענייני המדינה וקראה למועצת הביטחון של האו"ם לכבד את רצון העם התימני.

הנשיא הקודם שהתפטר (ולמעשה הודח), עבד רבו מנסור האדי, מצוי עדיין במעצר בית הנאכף ע"י לוחמים של המליציה החות'ית "אנסאר אללה".

שרי החוץ של מדינות מועצת שיתוף הפעולה במפרץ הפרסי/ ערבי הביעו חשש עמוק מפני המשך ההתערבות השיעית איראנית בתימן, והם דחקו במועצת הביטחון לקבל החלטות תקיפות, ובכלל זה להעניק סמכות לפעולה צבאית בתימן.

המליציה החות'ית מנסה בימים אלה לבסס את שליטתה במחוז ביידא במרכז תימן, ופעיליה מפזרים את ההפגנות השלטון באש חיה. במקביל, החלו הכוחות המיוחדים הנאמנים לחות'ים בניסיון לתפוס את בנייני הממשל במחוז עדן, ונמסר על חילופי אש עם הכוחות המקומיים באזור הקרוב לשדה התעופה.

העיר עדן היעא היעד המרכזי הנוכחי של המליציה החות'ית, שכן שליטה בה תאפשר לה לחלוש על המוצא של הים האדום, דרכו עובר הסחר בין ישראל ואירופה לאסיה.