המיסיון מנצל את הבחירות? בארגון 'יד לאחים' טוענים כי כתות המיסיון הנוצרים מבקשות לרכב על גל הקמפיינים הפרסומיים הרבים המנצלים את המומנטום כחלק אינטגרלי מתעמולת הבחירות.

"המוני מיסיונרים מהכתות 'עדי ה'' ו'היהודים המשיחיים' שהגיעו לארץ מחו"ל במיוחד למסע בשור מיסיונרי רחב היקף, פשטו על בתים רבים בערים רבות בארץ ועניינו את הציבור בעלונים מיסיונריים, תוך ש'היהודים המשיחיים' מנצלים את הבחירות בישראל להפצת מסרים מיסיונריים באופן זול וציני", טוענים בארגון.

לדבריהם, המיסיונרים פשטו על ירושלים, תל אביב, לוד, פתח תקווה, חיפה, רמלה, יבנה, באר שבע, ראשון לציון וערים רבות נוספות. "בידיהם היו חוברות עדכניות שבמרכזן שמו של אותו האיש המתנוסס על פתק המדמה פתק הצבעה, מתוך עיון בחומרים עולה כי התכנים של הקמפיין המיסיונרי הם ניסיון לנצל את המצוקה והבלבול הטבעי של האזרחים בתקופת בחירות המבוססת על העדר מנהיגות, כדי להציע את מרכולתם בדבר האמונה ב'אותו האיש'''.

אחד האזרחים הערניים שפנה ליד לאחים נוכח פעילות המיסיון היה לא אחר מאשר סגן ראש עיריית חיפה, אריה בליטנטל, שהעביר פניה בהולה ליד לאחים וביקש לעדכנם אודות המיסיונרים הסובבים בעיר.

"אנשי המיסיון בחיפה החלו לפעול לאחרונה בדרך מתוחכמת", כותב הרב בליטנטל. "הפעילות המפוקפקת כוללת הכנסת פליירים בעברית לתיבות הדואר של התושבים. הם מנצלים את תמימותם על מנת להטיף להמרת הדת היהודית. הם פועלים בתחכום רב ובהסוואה ולמרבה הצער ולדאבון הלב, לא אחת מצליחים לצוד לרשתם אנשים תמימים. אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לנו, כיד ה' הטובה עליכם וכמעשיכם הנודעים בעירנו ובכל רחבי ארצנו, במיגור תופעה מבישה זו, הפוגעת קשות ברגשות הציבור בעיר הידועה בסבלנותה".

ביד לאחים נפתחה מיד מתקפת מנע הסברתית. צוותים של פעילים התפרסו במוקדים הומי אדם. בכל אחד מהמוקדים הללו הופצו חומרי הסברה נגדיים המציגים את מסכת השקר והכזב שעליה נשענת ההטפה המיסיונרית וכן מבחר של כתבי העת 'מחפשים' שיו"ל בהפקה מיוחדת של יד לאחים - המעניקים תשובה הולמת למיסיון.