מעמד חתימת ההסכם לשיתוף פעולה
מעמד חתימת ההסכם לשיתוף פעולהצילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אירח היום (חמישי) את נשיא בית הנבחרים הרומני, ולריו סטפן זגוניאה.

השניים חתמו על מסמך הבנות לשיתופי פעולה בין הפרלמנטים. שיתופי הפעולה יתבצעו באמצעות חילופי גומלין של משלחות, חילופי חומרי מחקר ועזרה הדדית בתחומי חקיקה שונים.

בנוסף, יורחבו שיתופי הפעולה בין ועדות הכנסת וועדות בית הנבחרים הרומני, בתחומים כמו: חוץ ובטחון, כלכלה, מדע ועוד. כמו כן יועמקו פעילויות אגודות הידידות והשדולות המשותפות. כמו כן מתחייבים הצדדים להדק את שיתוף הפעולה ביניהם גם במסגרות בינלאומיות ובין-פרלמנטריות.

יו"ר הכנסת קיבל בגשם שוטף את פני האורח ופמלייתו ובה בכירי הפרלמנט הרומני. אדלשטיין הודה במילים חמות לעמיתו על שהוביל בחודש ינואר האחרון הצהרה משותפת של ראשי פרלמנטים אירופאים על מאבק באנטישמיות ובפשעי שנאה.

כמו כן ציין יו"ר הכנסת את תמיכתה הגורפת של רומניה בעמדת ישראל בעת הדיונים במוסריות וחשיבות ברית המילה באסיפה הפרלמנטרית במועצת אירופה. "אתה ידיד אמת ובן ברית אמיתי של העם היהודי ושל מדינת ישראל", אמר לאורחו בטקס החתימה רב הרושם אשר התקיים בטרקלין שאגאל בכנסת.

נשיא בית הנבחרים הרומני השיב כי "בחתימת ההסכם אנחנו מעבירים מסר ברור ונחרץ: שתי המדינות ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה שנים ארוכות. רומניה היא ידידה ותיקה ונאמנה לישראל וחולקת עמה את אותם הערכים והחלומות". זגוניאה הזמין את יו"ר הכנסת לנאום בפני הפרלמנט ברומניה.