בית כנסת בטורקיה
בית כנסת בטורקיהצילום: רויטרס

לאחר שורת התקריות האנטישמיות ברחבי אירופה בחודשים האחרונים, הודיע ארגון מוסלמי באוסלו, בירת נורבגיה, כי חבריו מתכוונים להקיף את בית הכנסת בעיר ב"טבעת של שלום" בשבת הקרובה, כסמל לאחווה ושותפות גורל עם יהודי נורבגיה.

חברי הארגון המוסלמי פירסמו הודעה בדף הפייסבוק של הארגון בו הודיעו על הכוונה להקיף את בית הכנסת ואף הסבירו מה עומד מאחורי ההחלטה. "משמעות האיסלם היא הגנה על אחינו ואחיותינו, ללא קשר לדת אליה הם שייכים. משמעות האיסלם היא להתרומם מעל השנאה, ולא לרדת לרמתם של השונאים. משמעות האיסלם היא הגנה אחד על השני.

"אנו, המוסלמים, רוצים להראות כי אנו מגנים בחריפות כל גילוי של שנאת יהודים ואנו נהיה שם על מנת לתמוך בהם. לפיכך, אנו ניצור טבעת אנושית סביב בית הכנסת באוסלו ביום שבת 21 בפברואר. אנו מזמינים את כולם להגיע!" נכתב בהודעת הארגון המוסלמי.

מעל לאלף בני אדם כבר אישרו בדף הפייסבוק את כוונתם להגיע ולקחת חלק בטבעת האנושית סביב בית הכנסת.

מי שעומד מאחורי היוזמה המפתיעה הוא היירד הארשד, בן 17, חבר הקהילה המוסלמית באוסלו. בראיון לכלי התקשורת בנורבגיה אמר הארשד כי "אנו סבורים כי לאחר מתקפת הטרור נגד יהודים בקופנהאגן, זהו הזמן המתאים ביותר עבורנו, המוסלמים, להתרחק מההתנכלות הזו ליהודים המתרחשת כעת".

הוא הוסיף עוד ואמר כי "אם מישהו רוצה לתקוף את בית הכנסת באוסלו, הוא ייאלץ לעבור ראשית דרכנו".