פיגוע דקירה בכיכר צה"ל
פיגוע דקירה בכיכר צה"לצילום: ערוץ 7

יהודי חרדי בן 27 נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה שאירע הערב (ראשון) בכיכר צה"ל בירושלים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ומאבטחו ששהו בסמוך, ניטרלו את המחבל - ערבי כבן 18, שוהה בלתי חוקי - והחזיקו בו עד להגעת כוחות המשטרה.

צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בבירה כשהוא בהכרה מלאה.

"נסעתי עם הרכב סמוך לככר צה"ל כשפתאום הצוות שלי ראה בסמוך אלינו את מחבל עם סכין", תיאר ראש העיר ברקת. ''קפצתי יחד עם המאבטח שלי מיד מהאוטו, הוא שלף עליו את הנשק ותפסנו יחד את המחבל עד להגעת המשטרה, ומיד טיפלנו בפצוע שלשמחתנו נפצע קל".

פרמדיק מד"א מורד סלמאן, שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו ראינו צעיר מוטל על המדרכה בכיכר סמוך לפסי הרכבת ליד בניין העירייה עם פצע דקירה מדמם בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה מלאה וסיפר שהרגיש לפתע שדקרו אותו. הוא הוסיף שכשהדוקר ניסה לדקור אותו שוב הוא נאבק עמו ובעזרת מתנה לחתונה שהיתה בידו מנע פציעות נוספות".

סלמאן הוסיף כי הצוות העניק טיפול רפואי לפצוע שכלל עצירת הדימום ומתן נוזלים, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים בהכרה מלאה ובמצב יציב.

בחודש שעבר נפצעו עשרים בני אדם בפיגוע דקירה באוטובוס קו 40 של חברת דן, סמוך לגשר מעריב בתל אביב. שלוש נפצעו קשה ושניים באורח בינוני. קצת אחרי השעה 07:00 בבוקר יום רביעי החל המחבל חמזה מוחמד חסן מטרוק, בן 23 מטול כרם, לדקור אנשים שהיו באוטובוס.

לאחר שדלתות האוטובוס נפתחו, המחבל נמלט ממנו והחל לדקור עוברי אורח. צוות יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר שהיה באזור רדף אחרי המחבל וירה בו. הוא נפצע ונעצר. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב ותל השומר. 

הרצל ביטון, נהג האוטובוס, סיפר על רגעי האימה בהם נלחם במחבל כדי למנוע ממנו עד כמה שניתן לפגוע בנוסעי האוטובוס. "לא היתה לי ברירה, הייתי חייב להציל את הנוסעים. הוא דקר אותי בזמן נהיגה והלך לאמצע האוטובוס והתחיל לדקור את הנוסעים", סיפר ביטון לערוץ 10. לאחר מכן הוא החל לטלטל את האוטובוס מצד לצד על מנת שאנשים שעמדו ברחוב יבחינו כי קיימת בעיה.

לדבריו, המחבל לא נרתע מהטלטולים והמשיך לעבור בין המושבים ולדקור את הנוסעים. "אמרתי אין לי ברירה אלא להביא אותו אליי. לחצתי על הברקסים, משכתי אותם חזק והוא עף כמו ציפור הגיע עד אליי. ניתרתי מהכיסא, תפסתי לו את יד שמאל והתחלתי לרסס אותו בגז מדמיע", המשיך ביטון לשחזר.

"אני נותן לו אגרוף והוא מחזיר לי אגרוף", תיאר ביטון, שהצליח לפתוח את דלתות האוטובוס. "מרוב שהיה לי הרבה דם, הייתה שלולית של דם לידי והוא החליק. אז הוא יצא מהאוטובוס והתחיל ללכת לכיוון יצחק שדה. אני יצאתי והתחלתי לרדוף אחריו", סיפר.