האחים המוסלמים
האחים המוסלמיםרויטרס

לוב שלאחר הדחת ורציחת מועמר קדאפי ב-2011 שקעה במלחמת אזרחים, והמדינה התפרקה למעשה ללא שלטון מרכזי. בטריפולי שולט ארגון "פג'ר ליביה" המזוהה עם האחים המוסלמים, וארגון דאעש ומליציות אסלאמיות קיצונית הולכות ומתחזקות בערים שונות.

הממשלה הזמנית המוכרת כשלטון הלגיטימי ע"י הקהילה הבינלאומית נאלצה לעבור לטוברוק במזרח לוב, והיא מנסה באמצעות הצבא בפיקודו של ח'ליפה חפתר, ובסיוע צבא מצרים, להדוף את המליציות האסלאמיות הקיצוניות.

ראש הממשלה הזמנית בלוב, עבדאללה אל-ת'ני, תוקף בחריפות את ממשלות ארה"ב ובריטניה ואת ברנרד דינו ליון, ראש משלחת האו"ם בלוב, על רקע עמדותיהם באשר למשבר במדינה.

ת'ני טען, כי ליון מנסה בתמיכה של ארה"ב ובריטניה לקדם הסדר פוליטי בלוב, שעל בסיסו תשלב תנועת האחים המוסלמים בממשלת ההסכמה הלאומית.

לדבריו, שילוב האחים המוסלמים בשלטון לא יביא כל יתרון, אלא אדרבה הוא יגרום לערעור היציבות, להסלמת הסכסוך ויאפשר לארגוני טרור נוספים לחדור לחברה הלובית.

לוב הפכה להיות מדינה מוכת טרור אסלאמי. לא מכבר הוציא ארגון דאעש 21 אזרחים מצרים נוצרים קופטים על חופי לוב, לפני יומיים ביצע הארגון פיגועי טרור במתווה של מכוניות תופת בעיר אל-קבה במזרח לוב שגרמו למותם של למעלה מ-40איש, וחמושים שיגרו רקטות לעבר שדה התעופה אל-אברק במזרח לוב. כמעט כל שדות התעופה בלוב הושבתו בגלל מלחמת האזרחים.