יהדות התורה. ארכיון
יהדות התורה. ארכיוןפלאש 90

בצל הערכות במערכת הפוליטית לפיהן ראש הממשלה נתניהו יפנה לאחר הבחירות לכינון ממשלת אחדות עם ח"כ בוז'י הרצוג, טוענים גורמים ביהדות התורה כי אפשרות כזו רק תזיק לכח החרדי.

בשיחה עם ערוץ 7 מודה גורם ביהדות התורה כי קיים "אי בהירות", כלשונו, בכל הנוגע לעמדה החרדית באשר לצידוד במועמדים השונים.

"צריך לשים את הדברים על השולחן: איננו מחסידיו הגדולים של נתניהו, מנגד, כפי המסתמן כיום, אין אלטרנטיבה פוליטית ריאלית אחרת. מה גם, שרוב אגודת ישראל במפלגת יהדות התורה סבורים כי באופן עקרוני ישנה עדיפות בתמיכה בממשלת ימין שיותר קרובה בזהותה למסורת ישראל".

גם בנוגע לאנשי 'דגל התורה' (חברי הכנסת גפני, מקלב ואשר ח.ל.) הם הודפים את הקולות שיוחסו להם לפיהם הם מצדדים בתמיכה בכינון ממשלת שמאל באמצעות קולותיהם יחד עם ש"ס בראשות דרעי.

"זו תאוריה מעניינת אך היא אינה מציאותית", הוא אומר, "אולי עמדותיו המדיניות של גפני קרובות יותר לשמאל, אך בפועל הוא לא יפעל להקמת ממשלת שמאל. גם משום שכרגע זה לא ריאלי, אבל יותר מכך: ברגע האמת האחריות על המסורתיים בישראל גוברת והוא לא ייתן לך יד".

לראיה, חוזר הגורם אחורנית לבחירות 2009 אז לבני גברה על נתניהו במנדט אחד, והופעל לחץ כבד על בית הרב שטיינמן לכונן ממשלת שמאל תוך שלבני מבטיחה "הבטחות מפליגות" כלשונו לעולם התורה – אך הרב שטיינמן לא אפשר זאת. "הוא לא רוצה שעל שמו תירשם הקמת ממשלת שמאל שאולי תפגע ביהדותה של המדינה ובמסורתיים שבה".   

באשר לאפשרות של כינון ממשלת אחדות, טוען הגורם כי היא רעה ליהדות התורה. "אין ספק כי ממשלת אחדות תפגע בנו. הכח החרדי יהפוך לגלגל חמישי וההישגים אליהם אנחנו חותרים בקדנציה הקרובה ילכו לטמיון.לא נוכל לתקן את שעלינו מוטל לתקן כשהגוש החרדי אינו גורם דומיננטי ומשפיע". 

בשבוע שעבר, במהלך טקס השקת מטה הבחירות המרכזי של 'יהדות התורה' בתל אביב, התייחס ח"כ יעקב ליצמן לאפשרות של כינון ממשלת אחדות.

"מחפשים אותנו כל הזמן, מכל הצדדים והגושים על מנת לבחון שותפות בקונסטלציות כאלו ואחרות, אבל בואו נהיה ריאליים, למרות המתיחות בין נתניהו להרצוג אופציית ממשלת אחדות בהחלט קיימת, צעד שעלול לפגוע קשות בכוחה של היהדות החרדית וביכולת השפעתה, אסור שנשגה באשליות", אמר.