מקסים דהן
מקסים דהןצילום: ההסתדרות

עשרה עובדים ממפעלי ים המלח זומנו הבוקר (שני) לשימוע לפני פיטורין.

העובדים סיפרו כי הזימון הגיע לידיהם בדרך מפתיעה – הוא נתלה על דלת ביתם במהלך הלילה.

ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח, אמר "כמו גנבים באמצע הלילה, כך מתנהגת הנהלת כיל תוך הפגנת זלזול עמוק באנשים העובדים ובבני משפחותיהם", אמר לנקרי. "התנהלות פחדנית זו מסמנת שיא שפל חדש אשר מעמיק את המשבר, אבל לא ישבור את רוחם של עובדי הדרום".

מקסים דהן, אחד העובדים שקיבלו הלילה מכתב שימוע מספר כי ילדו הבכור בן 12, היה זה שמצא השכם בבוקר את מכתב השימוע שיועד לאביו מודבק על שער ביתם.

דהן, אב לשלושה ומפרנס יחיד בבית, עובד במפעלי ים המלח מאז שנת 1996. דהן שהוכר כנכה על ידי הביטוח הלאומי בעקבות תאונת עבודה שנגרמה לו במסגרת עבודתו במפעלי ים המלח, מספר על תחושת ההשפלה שהרגיש ועל החרדה לגבי עתיד משפחתו.

"בני אשר מצא את המכתב על שער ביתנו, הציע במהלך היום שנוותר על חגיגות הבר-מצווה שלו. זו הרגשה שקשה לתאר אותה, במיוחד אחרי שהקדשתי את עצמי לעבודה במפעל, במשך 19 שנים, מאז היום שהשתחררתי מצה"ל".

הנהלת מפעלי ים המלח הגיבה "לאור העובדה שהעובדים ניתקו מגע מההנהלה ומתעלמים מפניותיה, לא נותרה בידי ההנהלה ברירה אלא לזמן את העובדים לשימוע באמצעות שליחים אישיים לבתי העובדים", נכתב בהודעת ההנהלה.

"ביקשנו להגיע להסכמה עם וועד העובדים בדבר יישום תוכנית התייעלות במפעל, אולם פיצוץ המו"מ על ידי הוועד והודעתו לבית הדין לעבודה כי אין עוד מקום למו"מ וכי הוא פונה לפעולה חד צדדית של שביתה, מאלצת את ההנהלה להמשיך בתהליך ללא מו"מ עם הוועד. לאחר שהודיעה מראש ליו"ר ועד העובדים על כוונתה, הנהלת מפעלי ים המלח שלחה אמש לעשרה עובדים מכתבים לשימוע לפני הפסקת עבודתם – חלקם בפרישה מוקדמת וחלקם בפיטורים. השימוע אמור להתקיים בימים הקרובים".