אנדי רם וניר ברקת
אנדי רם וניר ברקתצילום: יונתן זינדל, פלאש90

אירוע ההשקה של 'מרתון ויינר ירושלים' החמישי, התקיים היום (שני) בהנחיית אנדי רם, הטניסאי הישראלי שגדל בירושלים.

האירוע התקיים בבית ההארחה הסקוטי סנט אנדרוז הצופה על העיר העתיקה, ובו השתתף ראש העיר - ניר ברקת, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הספורט - רמי לוי, ראש אגף הספורט בעירייה - אורי מנחם, מנכ"ל הטוטו - איציק לארי, וסמנכ"ל יבואנית המותג ניו-באלאנס לישראל - יאיר פלג.

במרתון שייפתח בעוד כשבועיים וחצי ישתתפו 25,000 רצים מ- 60 מדינות שונות בעולם.

ניר ברקת אמר כי "מרתון ווינר ירושלים הוא אירוע יוצא דופן ויחיד במינו, המסמל את החזרה לשגרה בעיר המיוחדת שלנו. מרתון ווינר ירושלים היא התשובה שלנו לאלה המנסים לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בה, ואני קורא לכולם להגיע, להירשם, להזדהות ולהפגין סולידריות עם ירושלים".

"התשובה הניצחת לאיומי הטרור, היא שאנו נתייצב ונרוץ ברחובות ירושלים, ללא חשש או פחד, ונראה שאנו חזקים ואיתנים. אני שמח וגאה כי המרתון הפך לא רק למסורת בינלאומית אלא גם למקור צמיחה עבור ירושלים, וכי תרומתו הכלכלית לעיר גדלה מדי שנה. אני מזמין את כולם לקחת חלק בחגיגות המרתון וליהנות מהמסלול המאתגר, מהאוויר הצלול ומחוויה בלתי נשכחת לאורך נופיה ואתריה המרהיבים של ירושלים".

ביוזמה מיוחדת של עיריית ירושלים הוחלט על פתיחת מקצה ראשון מסוגו בישראל שיוקדש למשפחות. המשתתפים במקצה יקבלו חולצות מרתון ובסיומו יחולקו מדליות לכל אחד מהמשתתפים ומגנטים משפחתיים. 

לאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים המרהיבים והחשובים של ירושלים, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

קבוצות הרצים הגדולות ביותר יגיעו מארה"ב, אנגליה, גרמניה, צרפת, הונגריה, איטליה רוסיה ודרום אפריקה. כמו כן, השנה לראשונה יגיעו רצים ממדינת הוותיקן, טג'יקיסטן, זימבבואה, איסלנד, בליז ועוד. 

כמו כן, כ- 6,000 רצים מעמותות שונות צפויים להשתתף במרתון ולגייס למעלה מ- 4 מיליון ₪ למען מטרות חברתיות שונות. מדובר במספר שיא של רצים- כל אחד למען העמותה אותה הוא מייצג, דבר שהופך את מרתון ווינר ירושלים למרוץ החברתי ביותר בישראל. בין העמותות שייקחו חלק במרוץ: האגודה למלחמה בסרטן, עמותת שלווה, עמותת על"ה, עמותת צעדים קטנים, עמותת בית הגלגלים, קו לחיים, משפחה אחת, קרן קובי מנדל, עמותת כי אכפת לי, עמותת חיינו וידיד.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר כי "אנחנו מאמינים שלמרתון ירושלים יש פוטנציאל גדול להשתלב בטרנד תיירות הספורט, שתופס תאוצה ומתפתח בעולם, במיוחד בזכות המסלולים המרתקים שעוברים דרך אתרים היסטוריים ותרבותיים המרגשים רבים בארץ ובחו"ל, ואשר יוצרים חוויה חד פעמית".

מנכ"ל הטוטו ווינר, איציק לארי, ציין כי "הסיפור של הספורט בירושלים הוא תמצית החזון של הטוטו – קידום הספורט המקצועני באמצעות בניית תשתיות ומתקנים ברמה בינ"ל כגון אצטדיון טדי המשודרג, אירוח אירועי ספורט לאומיים ובינ"ל, כגון גמר גביע המדינה ווינר-סל, לצד קידום הספורט בקהילה כגון מרתון ווינר ירושלים. הפיכתה של ירושלים לבירת הספורט של ישראל, הופך את הטוטו לשותף הטבעי של עיריית ירושלים, ושל מי שעומד בראשה – ראש העיר ניר ברקת, שחזונו לגבי ירושלים הולך ומתממש לנגד עיננו. אנחנו בטוטו גאים להיות שותפים לפיתוחה של ירושלים בירת ישראל, פיתוח שאותו יוכלו לחוות מקרוב אלפי רצי המרתון שייהנו מהנופים הקסומים של העיר".