אמצעי הלחימה שנתפסו
אמצעי הלחימה שנתפסוצילום: דוברות המשטרה

לוחמי מג"ב חוף ביצעו ביממה האחרונה מספר פעילויות לתפיסת אמצעי לחימה.

בין היתר תפסו הלוחמים סכינים, מטען צינור, בקבוקי תבערה וסמים בשלוש פעילויות שונות.

"מבחינתינו המאבק במחזיקי אמצעי לחימה הינו זה חשיבות עליונה. נמשיך לפעול ולשמור על שלטון החוק וביטחון אזרחי המדינה" אמר מפקד יחידת סמ"ג, רפ"ק ואיל סעיד.

אתמול (ראשון) בשעות הצהריים, במהלך סיור שגרתי של לוחמי יחידת סמ"ג מג"ב חוף בכפר ג'דידה מכר, זיהו הלוחמים שני קטינים מסתובבים ומשחקים עם סכין. "על אף שהשימוש בסכין היה במסגרת משחק בין הילדים, הוא היה יכול לגבות חיי אדם. משהבחנו במתרחש, היה חשוב לנו להפסיק מיד את המשחק המסוכן", מספר פקד יוסרי קטימה קצין ביחידה. לאחר חקירתם בתחנת משטרת עכו שוחררו הקטינים לביתם.

היום, בשעות הבוקר המוקדמות, קיבלו הלוחמים מידע מודיעיני ממשטרת מחוז חוף כי בבית הממוקם אף הוא בכפר ג'דידה מכר, ישנם מטענים המוכנים לשימוש. דקות ספורות לאחר קבלת המידע, הגיעו הלוחמים לביתו של החשוד, ובמהלך החיפוש בתוך הבית נמצאו שני בקבוקי תבערה ומטען צינור. הלוחמים עצרו את החשוד לחקירה.

לאחר מספר שעות, במהלך פעילות יזומה של לוחמי היחידה בכפר ג'סר א זרקא, זיהו הלוחמים אדם אשר תנועות גופו העלו את חשדם. בחיפוש על גופו ובכליו, מצאו סכין וחומר החשוד כסם מסוג חשיש. החשוד נעצר ונלקח לחקירה.

"תפיסות אלו מצטרפות לשורה ארוכה של תפיסות אותן מייצרים לוחמי היחידה במהלך פעילותם. המאבק הנחוש במחזיקי אמצעי לחימה מונע פגיעה בחפים מפשע הן במישור הפלילי והן במישור הביטחוני. נמשיך בפעילות הנחושה והממוקדת בכדי להיאבק בתופעה ולהגביר את תחושת הביטחון של האזרחים", ציין רפ"ק סעיד.

רק ביום חמישי האחרון, בעקבות מידע מודיעיני ועל פי צו, בוצע חיפוש בבית בכפר ג'דידה מכר ובו מצאו הלוחמים: גלוק 9 מ"מ גנוב, כ-500 כדורים תואמים, נשק מסוג M16 קצר ונשק מסוג 5MP . אמצעי הלחימה שנתפסו היו עטופים ומפורקים בניסיון להחביאם. "בפעילו הזו מצאנו את אמצעי הלחימה עטופים ומפורקים, בעקבות ניסיון החשוד להחביאם", מספרים הלוחמים שהשתתפו בפעילות.