מפלגת יחד בקו התפר
מפלגת יחד בקו התפרצילום: דוברות יחד

יו"ר תנועת יחד, ח"כ אלי ישי סייר בשכונות 'קו התפר' בירושלים, יחד עם המועמדים ברוך מרזל ועמיטל בראלי.

במהלך הסיור אמר ישי כי "המדינה חייבת להחזיר את הביטחון לתושבים כאן. אני מתחייב כי בממשלה ובכנסת הבאה אפעל במלוא העוצמה לשינוי המדיניות בקו התפר בין השכונות היהודיות והערביות בירושלים המאוחדת לעולמי עולמים".

ח"כ ישי אשר נמצא בקשר עם "שומרי החומות" כבר מספר חודשים, הוסיף, "זה לא רק בירושלים אלא גם בדרום וגם בצפון. הממשלה צריכה לתת כח ותקציב למשטרה ולקבוע את המדיניות. אנחנו נדאג שמדינת ישראל תחיל את החוק והריבונות בכל מקום ללא יוצא מן הכלל".

איתי ריפלי, מייסד ארגון שומרי החומות, סיפר כי הארגון הוקם בעקבות העלייה באירועי הפח"ע בתקופת צוק איתן. "הקבוצה שלנו מורכבת ממתנדבים שמסתובבים בלילות ונותנים מענה לתושבים, ובעת הצורך קוראים כמובן למשטרה", הסביר ריפלי. התושבים תיארו אירועים על בסיס יומיומי של הצקות והטרדות שחוות נשים ונערות, רעש המואזין והשלכת בקבוקי תבערה ואבנים, וכן ירי זיקוקים בידי ערבים וכד'".

תוך כדי הסיור הגיעו הודעות לקבוצת הווטסאפ של הארגון על יידוי אבנים מספר רחובות מהנקודה בה שהו מועמדי המפלגה.

ברוך מרזל אמר, "אנחנו כאנשי ציבור צריכים לתת לכם את הגב ולבוא להשתתף בסיורים הללו. המשטרה צריכה לדעת שהוואקום לא יתמלא בתקיפת יהודים, אלא שהחלל הזה שהיא משאירה מתמלא. אנחנו נשמח כמובן שהמשטרה תעשה את העבודה אבל אם לא, אזרחים לא יכולים להפקיר את החיים שלהם".

עמיטל בראלי, המוצב במקום השישי במפלגת יחד, אמר בסיום הסיור, "נפגשנו כאן עם התושבים והתחושה שלהם היא ששכחו אותם כאן. מישהו שכח שצריך להחיל את הריבונות בכל חלקי ירושלים, ולצערנו התופעות שאנחנו רואים פה הן בכל רחבי קו התפר. מספרים פה על רכבים שיש עליהם דגלי ישראל וצמיגיהם מושחתים ומנוקבים. נערות ואנשים מבוגרים שסובלים מהצקות. באנו לכאן לחזק את התושבים ולבשר להם שיש אנשי ציבור שנמצאים איתם. בעז"ה נהיה איתם לא רק לפני הבחירות אלא גם לאחר הבחירות ונחזק את תחושת הביטחון והחלת הריבונות הישראלית בכל חלקי ירושלים".