סועדים בהר הבית
סועדים בהר הביתצילום: רויטרס

המוסלמים השיקו פרוייקט הסעדה חדש בהר הבית בניגוד לחוק.

בארגוני המקדש מציינים כי בכל בוקר פורשים המוסלמים סעודת בוקר עשירה חינם, במטרה לעודד את עלייתם והגעתם של מוסלמים רבים, כדי שיהוו לטענתם "התנגדות" ליהודים בהר הבית.

לדברי הארגונים ההסעדה החדשה הצמודה לכותל המערבי בצידו הפנימי, נוגדת פסיקות מפורשות של בית המשפט העליון, "בעוד הרשויות אוכפות בקפידה את חוקי המקומות הקדושים ברחבתו החיצוני של הכותל המערבי של הר הבית, בצידו הפנימי הפרות החוק הולכות ומתרבות".

בעתירות שהוגשו כבר בשנת 93 נגד הפיקניקים וההסעדה האיסלמית ברחבי ההר, טענתה המשטרה "כי מתפללים מוסלמים סועדים בחורשות שבמקום...בנסיבות העניין לא רואה המשטרה בפעילות זו בנסיבות הקיימות כנושא לחקירה משטרתית". 

"נוכח תשובה זו" הורה אז בג"צ "כל שבידינו לאמר הוא כי על המשטרה להקפיד ולהבטיח כי תופעות כגון אלו לא יחרגו מהמתחמים שצוינו לעיל, כדי שתשמר קדושת המקום מפני חילולו, ולא ייפגעו רגשותיהם של בני כל הדתות. ביטוי לכך נתן המחוקק בקובעו בסעיף 2 לחוק השמירה על המקומות הקדושים כי המחלל מקום קדוש או הפוגע בו בכל דרך אחרת עובר עבירה פלילית, וכך גם מי שעושה דבר העלול לפגוע ברגשותיהם של בני הדתות כלפי אותו מקום".

בארגוני המקדש מציינים כי בעוד שהר הבית כולו הוא מתחם של קדושה יהודית, המוסלמים מייחסים שם קדושה רק למבנה אל אקצה ולכיפת הסלע. רחבת הר הבית הוא בשבילם רחבת חולין,  והם משחקים בו כדורגל, ולא פעם גם במשחקי דווקא מול היהודים במקום, כדי לפגוע ברגשותיהם.

במטה ארגוני המקדש קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את הפגיעה בקדושת הר הבית, וברגשות עם ישראל שהמקום קדוש לו. נתניהו נדרש להפסיק לכבול את ידי המשטרה בהר, וולאפשר לה לבצע את תפקידה בשמירה על החוק והסדר, ולא בהפרת זכויות היהודים עבור אינטרסים ירדניים.