אזכרה במלאת ארבע שנים לרצח בני משפחת פוגל הי"ד התקיימה אמש בבית המדרש בישיבת איתמר אשר נבנה לאחר הרצח לזכרם של בני המשפחה, וקרוי על שמו של הרב אודי פוגל.

מדינה שלמה הזדעזעה מהרצח הנורא של בני משפחת פוגל, בערב שבת לפני ארבע שנים. הרב אודי פוגל, שהיה רב בישיבת איתמר, אשתו רות, וילדיהם יואב, אלעד והדס נרצחו באכזריות בזמן שישנו בביתם שבישוב איתמר.

באזכרה השתתפו בני משפחות פוגל ובן ישי, אל"מ שי קלפר מח"ט שומרון הנוכחי, אל"מ נמרוד אלוני מח"ט שומרון בזמן הרצח, בני הישוב איתמר, תלמידי ישיבת איתמר וחברים רבים שהגיעו כדי לזכור ולהזכיר את משפחת פוגל.

הרב אביחי רונצקי, ראש ישיבת איתמר ומועמד מטעם הבית היהודי לכנסת עורר התרגשות רבה כאשר דיבר על משפחת פוגל. "ליל שבת לפני ארבע שנים, ואני עומד לפני תלמידי הישיבה ודורש בפרשת ויקרא, בסוד הקרבנות. הזכרתי את הרוגי הישוב שלנו שגם הם בבחינת קרבנות ציבור במהלך הגדול של שיבת עם ישראל לארצו. כמה שעות אח"כ מצאתי את בני משפחת פוגל: אודי ורותי, יואב אלעד והדס מוטלים ללא רוח חיים בביתם שבקצה הישוב". 

"מצווים אותנו חז"ל לזכור – 'זכרו ימות עולם, בינו שנות דור'. זיכרון פעיל, כזה שמביא אותך למעשה, לפעולה ממשית במציאות. כאן, באיתמר ובישיבה הגבוהה, אנו זוכרים ועושים. מוסיפים עשייה ע"י משפחות רבות שמצטרפות אלינו, מוסיפים עשייה בישיבה שמרחיבה גבולה בתלמידים, בבניין ונטיעה. בהרי שומרון שסביב לנו", הוסיף הרב.

הרב רונצקי חתם את דבריו בציווי המוסרי שהותירו אחריהם בני משפחת פוגל. "מגיעות לישיבה הרבה קבוצות חילוניות ששואלות 'איך אפשר להמשיך לשבת בישוב שנרצחו בו כבר 20 אנשים בשנים האחרונות?'. אנחנו נמצאים בלב הארץ, בלב השומרון. ארגוני הטרור מנסים לפגוע בנו על מנת לגרשנו מכאן ואנו נאחזים חזק יותר, בציפורני ידינו, בסלעים הקשים של אדמת ארץ ישראל. זה הצו הקדוש של אודי ורותי: תחת דמנו שנשפך, הוסיפו חיים בעוצמות שלא ידע המקום עד עתה. הִפכו את הצער היגון והעצב למקור מים נובע של תורה ועשית טוב וחסד עלי אדמות".

חיים פוגל, אביו של הרב אודי פוגל, התייחס גם הוא להמשך הצמיחה מתוך האסון. הוא פנה אל ראש הממשלה וקרא לו לעמוד בהתחייבותו כלפי הישוב איתמר. "התשובה שלנו לנסיון לעקור אותנו מארצנו האהובה, המובטחת, היא אחת – העצמת והגברת ישוב הארץ. העמקת השורשים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התחייב לאחר הרצח כי יפעל לאשר את תכנית הבינוי לאיתמר. אנו מחכים ומצפים מראש הממשלה לכבד את הבטחתו ולעמוד בה, כדי שכל העולם ידע את האמת הברורה – זוה ארצנו, ולא ניתן לפגוע בקיומנו בארץ".