בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רה"מ בנימין נתניהו ביקר הערב (רביעי) במעלה אדומים והתייחס לדו"ח מבקר המדינה על מחירי הדיור ולהסכם המתגבש בין מעצמות המערב לאיראן.

נתניהו אמר כי הוא שמח להיות במוזיאון 'קסטל', "אני זוכר שהנחתי את אבן הפינה שלו. ראו סביבכם את הפיתוח הגדול כאן. אני גאה בכל העשייה שלך ראש העיר, ושל התושבים, וגאה גם בעשייה שלנו. אנחנו נמשיך לבנות. נמשיך לדאוג ולטפח גם את ירושלים וסביבותיה וגם חלקים אחרים בישראל".

יש לציין כי נתניהו לא התייחס בביקורו לבנייה בשטח E1 - מבשרת אדומים.

נתניהו התייחס לדו"ח המבקר על מחירי הדיור ואמר "אנחנו מתייחסים אליו בכל הרצינות הראויה מפני שהנושא רציני ויש בו מסקנות מתבקשות. הן ייושמו. עשינו הרבה, הדו"ח מציין לא מעט דברים שעשינו, אבל אני אומר בצדק שיש הרבה דברים שיש לעשות. אני מתכוון לעשות את זה בממשלה הבאה עם שותפינו הטבעיים. אני גם שומע מהם את הנכונות וההבנה שיש לטפל במשימות הנוספות המתבקשות ואני בטוח שבמאמץ משותף נצליח להתגבר גם על המשימה הגדולה הזו".

"כשאנחנו מדברים על מחירי הדיור, על יוקר המחייה, אני לרגע לא שוכח את עניין החיים עצמם", אמר נתניהו, "האתגר הגדול ביותר שאנחנו עומדים בפניו, לחיים שלנו, כאזרחי ישראל, כמדינה – זה האיום של התחמשות איראן בנשק גרעיני עם מטרה מוצהרת להשמיד אותנו. מההסכם שמתגבש כרגע יש הרבה סיבות לדאוג.

המעצמות התחייבו למנוע מאיראן נשק גרעיני. מההסכם המתגבש נראה שהן ויתרו על ההתחייבות הזו והן משלימים עם זה שאיראן, בהדרגה של שנים, תפתח יכולות לייצר חומר בקיע להרבה מאוד פצצות גרעין. אולי הם משלימים עם זה. אני אינני מוכן. כראש ממשלת ישראל יש לי אחריות לביטחון המדינה ואזרחי ישראל. אני חייב לעשות כל מה שביכולתי כדי להביע את התנגדותנו, להתריע על הסכנות, לא רק לנו ולשכנינו, גם לעולם כולו, מהתחמשות איראן בנשק גרעיני".

הוא הדגיש כי הוא מכבד את הבית הלבן ואת נשיא ארה"ב, "אבל בעניין כל כך גורלי שיכול לקבוע אם נתקיים או לא, חובתי לעשות הכל כדי למנוע סכנה גדולה זו למדינת ישראל".