'שרשרת אנושית' בהר הבית
'שרשרת אנושית' בהר הביתצילום: מתן נחום

מתן נחום, תושב בית חורון, מספר ביומן ערוץ 7 על המפגש הבלתי נעים עם הנשים הערביות ששמו לה למטרה למנוע כניסת יהודים להר הבית.

מתן הגיע למתחם ההר ביום ראשון האחרון עם חברו ומיד עם כניסתם למקום זכו להתנפלותם של הערבים שנכחו במקום, בהם גם ובעיקר ילדים ונערים שצעקו לעברם וגידפו אותם.

השניים המשיכו בסיורם אל הפינה הצפונית ממנה ניתן לצפות לעבר מקום קודש הקודשים. את דרכם אל הנקודה המדוברת עשו כשקבוצת נשים מוסלמיות מלווה אותם בצעקות ללא התייחסות של אנשי המשטרה שבמקום. כאשר הגיעו אל המדרגות המובילות אל נקודת התצפית כמו לקולה של פקודה עטו הנשים הערביות רעלות על פניהן, אחזו ידיים אחת של רעותה ויצרו מחסום אנושי המונע את התקדמותם של מתן וחברו.

"הן נצמדו ויחד יישרו קו", הוא מספר ומציין כי תגובת המשטרה הייתה צילום של המתרחש. "מצאנו את עצמנו שני יהודים מול המוסלמיות שמנעו מאיתנו להתקדם לכיוון מדרגות נקודת תצפית. כל זה כשאנחנו מוקפים בהרבה ערבים וערביות שהתקרבו מאוד אלינו בצעקות וגידופים".

מתן מוסיף ומציי כי השוטר שנכח במקום סיפר להם כי מדובר בתופעה שהייתה בעבר וכעת נראה שהיא חוזרת על עצמה. למתן ולחברו המליץ השוטר שלא להתקדם כדי שלא לעורר מהומה. "אל תגעו ואל תתקרבו כי מאות ערבים יעשו כאן הפגנות באלימות", מצטט מתן את השוטר ומעיר: "מסתבר שאת המשטרה יותר מעניין השקט מאשר שמירת החוק".