מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: פלאש 90

בקרב על הקול החרדי: במהלך פתיחת מטה יהדות התורה בבני ברק, אמר ח"כ מאיר פרוש כי יהדות התורה היא המפלגה המייצגת בצורה האותנטית ביותר את הציבור החרדי.

"'יהדות התורה' הייתה המובילה בקרבות הבלימה. אלו שמקבלים את הטייטל של 'מייצגי הציבור החרדי', אלה חברי הכנסת של 'יהדות התורה'. בכנסת אין יותר קנאים גדולים מאשר אנו. שם אנחנו שוברים את כל השיאים, ועושים את המקסימום, הרבה פעמים מצליחים ולפעמים זה נשאר גם בגדר של מחאה.

"אני אומר זאת כאן בצורה ברורה: ש"ס מלכתחילה אומרת, 'אנחנו לא רוצים להצטייר ככאלו שמייצגים  את הציבור החרדי'. כי היא מחפשת גם את הציבור המסורתי, היא מחפשת גם את הציבור החילוני. היא גם לא עושה את אותם פעולות שחברי הכנסת של היהדות התורה עושים, מכיוון שאנחנו אלה שנתפסים שמייצגים את הציבור החרדי".

"אני חושב שגם שכל אחד מבין שהגזירות  והחוקים שהיו על הציבור החרדי, שבאו לקעקע ולעקור סממנים יהודיים, במדינה הזו, כואב ופגוע על חילול ה', וכל זה קשור לנושאים שבאידישקייט, אך בסופו של דבר יש גם את הדרך להגיע לאותם ציבוריים וקהלים, שנפגעו מהגזירות הכלכליות שהממשלה הרעה הזאת השיתה על הציבור החרדי.

בהמשך תיאר פרוש את גודל הנזק שנגרם בקדנציה האחרונה לעולם התורה. "בשיחות שהיה לי עם מנהלי מוסדות בימים האחרונים, שאלתי אותם כמה כסף הפסדתם בשנתיים האחרונה במוסדות שלכם, וככל שמספר התלמידים בישיבות ובכוללים גדול יותר, כך גדול יותר הנזק הכספי שהממשלה הרעה הזאת גרמה. אחד אמר לי מיליון שמונה מאות אלף שקל, היום בצהריים אמר לי מנהל מוסד אחר בירושלים, שלוש וחצי מיליון שקל,

שאלתי אותם כמה הכנות ומה הם הפעולות שאתם עושים לפני שאתם פונים לתורם לבקש ממנו עשרים אלף דולר? חמישים אלף דולר? 'הרי אתם מפעילים את כל המאמצים והקשרים בכדי לקבל תרומה כזו גדולה: מה נדרש ממנהל כולל, ומדוע שלא נדרוש זאת מראש ישיבה, שיעשה מינימום של מאמץ להגיע לאותם אלה שאין להם את המודעות שכל קול חשוב.

"בשנים תשס"ג עד תשס"ט כיהנו שרון ואולמרט כראשי ממשלה והיו קיצוצים עמוקים בתקציבי הישיבות והכוללים. ולכן כאשר בתשס"ט נבחר נתניהו לשמש כראה"מ דרשה יהדות התורה בהסכם הקואליציוני להכניס בספר התקציב בסעיף של הישיבות 940 מיליון שקל, עם התניה שבמהלך הקדנציה שלו לא יהיו קיצוצים בסעיף זה. וכך מידי חודש מנהלי הישיבות והכוללים קיבלו את המלגות הקבועות לפי הסכם זה. עד כמה מנהלי המוסדות צריכים ללמוד מזה לעשות את ההשתדלות המרבית שיהדות התורה תקבל את הכח להחזיר את הסכום הזה לתקציב כבעבר.

פרוש קורא לכולם לבוא ולהצביע – חוץ מלאנשי 'העדה החרדית'. "יש הרבה עבודה לעשות בכדי שהרבה אנשים ייצאו להצביע, אנחנו צריכים לגרום לכך שלא יהיה אדם אחד חרדי- חוץ מחברי העדה החרדית- שלא יבוא להצביע, ובזה לתת את התשובה שיהדות התורה, זו שמייצגת את הציבור החרדי, תגדל משבעה לשמונה מנדטים, בכדי שיהיה קידוש השם וכולם יידעו שזו התשובה המוחצת לאותם שונאי דת, שותפי הממשלה הרעה הזאת".