חילול שבת. הרב דוד יוסף
חילול שבת. הרב דוד יוסףצילום: פלאש 90

חבר מועצת החכמים של ש"ס הרב דוד יוסף שוב תוקף בחריפות את יו"ר מפלגת 'יחד', ח"כ אלי ישי, כשהפעם הוא גולש גם לפסים אישיים ומדבר על אישיותו של ישי.  

"היה אחד שעמד וצעק שנתיים: מי בראש? מי בראש? הוא רצה להיות בראש. וכשאבי מורי לא הסכים בשום אופן שהוא יהיה בראש, הוא ניצל את הסתלקותו של אבי מורי, וחתר וחתר עד שהוא התפלג", אמר אמש בכינוס בירושלים. הרב יוסף המשיך ואמר כי "בסופו של דבר, אני זוכר כשאבי מורי מינה אותו ליושב ראש, אמרתי לאבי מורי: האיש הזה הוא בור ועם הארץ, עד היום כל מי שהיו אצלנו היה להם רקע תורני.

הרב יוסף המשיך לגדף את ישי וטען כי אינו יודע "לקרוא בלי נקודות", כלשונו. "ואז הוא בא לפה ללמוד חברותא. זמן קצר זה החזיק. הוא לא יודע לקרוא אפילו בלי נקודות. והוא היום עומד בראש?"

בדבריו חזר ותקף את ישי שחבר לאנשי הציונות הדתית. "הוא התחבר לאנשי הבית היהודי. מה הספק שיש לנו כאן? רבותי, אני לא רוצה לדבר נגד. מה שאני אומר לכם זה המעט מן המעט. אני לא רוצה לדבר נגד, אבל אני רוצה שתדעו: זה חיבור לא כשר. אנחנו לא שייכים לבית היהודי".

"בהתחלה מנהלים משא ומתן עם אורי אריאל שהיה הרודף הגדול של עולם הישיבות, מנסים להתחבר אליו. אלא מה, זה לא עלה בידם, הוא זרק אותם. הוא לא הסכים".

ח"כ אלי ישי מסר בתגובה, "אני מוחל וסולח בלב שלם, בפה ובלב גם על הדברים הכואבים הללו".