משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף היום, ז' באדר, בטקס האזכרה הממלכתי לזכר חללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע.

"המסע שבשמו יצאו יקיריכם למערכה לא הסתיים למרבה הצער. כפי שנוכחנו לגלות במהלך הקיץ וכפי שאנו מתוודעים גם בימים אלו, בסביבה הקרובה והרחוקה שלנו, ישנם עדיין מדינות וארגונים חסרי מעצורים, שמבקשים להפוך את חיינו לבלתי אפשריים, להתיש את כוחנו ולפגוע בנו בדרכים שונות", אמר יעלון.

עם זאת ציין יעלון, כי "גם אחרי שנים רבות של מאבק, ורשימה ארוכה וכואבת של מי ששילמו בחייהם על זכותנו לחיות בארץ הזו, עוד לא אבדה תקוותנו לחיות בשלום עם שכנינו. אלו הם ערכינו וכך אנו מחנכים את בנינו ובנותינו. מי שיושיט אלינו יד לשלום – ידו לא תישאר תלויה באוויר. אך איני מציע לאף גורם שהוא במזרח התיכון לבחון את נחישותנו להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל".

יעלון הזכיר את שני חללי צה"ל ממבצע צוק איתן שגופותיהם טרם השובו לישראל, "לדאבון הלב, גם בשנה החולפת הוספנו ביד רועדת שמות לכותלי הזיכרון, בהם אלו של סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין זכרם לברכה, שאנו מחויבים לחתור יום יום, ושעה שעה, להשיבם לישראל".

"כך אני גם מבטיח היום לכל אחד ואחת מכם: מדינת ישראל תמשיך לעשות כל הדרוש, האפשרי ומעבר לכך כדי להביא לקבר ישראל את הבנים. וכך גם צה"ל, יחידת אית"ן ומערכת הביטחון, שהאנשים העוסקים בכך עושים את מלאכתם בחרדת קודש ומתוך תחושת שליחות. מחויבות מוסרית ואנושית הנטועה עמוק במוסר היהודי ובמורשת הערכים של צה"ל. אך בראש ובראשונה מחויבות לכן, משפחות יקרות. לכם ההורים. לכם הרעיות והילדים. לכם האחים והאחיות. לכם בני ובנות המשפחה", הוסיף יעלון.