סופו. יייעדר הערב
סופו. יייעדר הערבעודד קרני, מנהלת הליגה

1. עונה הפכפכה עוברת על אלופת אירופה במפעל היורוליג היוקרתי. לצד ניצחונות גדולים על ברצלונה וריאל מדריד, היו בעונת היורוליג של הצהובים אלופי אירופה גם הפסדים מביכים לצדביטה זאגרב ולאחרונה גם מול אלבה ברלין בהיכל מנורה מבטחים התל אביבי.

כיצד תיגמר העונה של הצהובים באירופה? כנראה שהערב (חמישי) נדע את הכיוון לפחות אליה הולכת מכבי תל אביב. לאחר הזכיה הנוספת בגביע המדינה שבכדורסל בתחילת השבוע, הערב יארחו הצהובים את היריבה הוותיקה מיוון - פאנתינייקוס.

עד לא מזמן היו הצהובים בראשות הבית האירופי שלהם, הישג גדול מאוד לאור היריבות שנמצאות איתה בבית האירופי. אחרי ההפסד לפני שבועיים מול אלבה ברלין, הצהובים נמצאים במקום השני בבית, אחרי ריאל מדריד, אך עם סדרת משחקים קשים מאוד בהמשך שלב הטופ-16 שכוללים משחקי חוץ בספרד מול ריאל וברצלונה וכן מול הכוכב האדום בלגרד. 

אם זה לא מספיק, הקבוצה שתסיים במקום הרביעי בבית של מכבי ככל הנראה תסיים את דרכה במפעל האירופי בשלב ההצלבה, כשהיא צפויה לפגוש את צסק"א מוסקבה החזקה לסדרת מפגשים שיסתיימו בתוצאה חד צדדית.

בכדי להימנע ממפגש בשלב הבא מול צסק"א וסגניתה, וגם בכדי לזכות ביתרון הבייתיות בשלב הבא צריכים הצהובים לנצח לכל הפחות 2 מתוך 3 המשחקים הקרובים שלהם באירופה. אחת מהן חייבת להיות פאנתינייקוס היוונית הערב.

2. מכבי תעלה הערב ללא שניים מתוך שחקניה הבולטים העונה - סילבן לנדסברג וסופוקליס שחורציאניטיס. חסרונם של השניים יורגש בוודאות הערב, ובמכבי אולי מצטערים שלא עשו אף חיזוק בסגל הקבוצה לפני פתיחת הסיבוב השני של שלב הטופ 16, אך לא בוכים על חלב שנשפך. את חסרונם של השניים צפויים למלא שני שחקנים שצפויים לקבל כמות דקות כפולה מזו שקיבלו עד כה, נייט לינהארט וג'ו אלכסנדר.

לינהארט הופיע במהלך כמה משחקים במפעל האירופי, כשהטוב ביותר היה זה מול הירוקים מיוון בסיבוב הקודם. אלכסנדר הוכיח במשחק גמר הגביע בתחילת השבוע מול הפועל ירושלים, שדם קר זורם בעורקיו ואינו מתרגש ממעמדים גבוהים. זה עוד עשוי להיגמר עם חידוש חוזיהם של השניים בסיום העונה.

3. אגב סופו. נראה שמי שצריכה להודות על חסרונו של היווני הגבוה היא דווקא מכבי ולא היריבה מיוון. 45 פעמים פגש סופו את פאנתינייקוס, רק 15 מפגשים מתוכם הוא ניצח. לא האיש למשחק הערב כשהכל מונח על הפרקט. מכבי חייבת ניצחון, וכל האמצעים כשרים לכך.