פורים בבני ברק
פורים בבני ברקצילום: יעקב נעומי

בבני ברק נערכים באופן מלא לקראת פורים שיחול ביום חמישי הבא ואף מתאמים עמדות עם המשטרה.

בדיון שהתקיים בעיריה הובהר כי מלבד הגברת כוחות המשטרה במאות שוטרים באזורים שונים ונקיטת צעדים תקיפים נגד מפירי הסדר - בהתאם לחוק, ייסגר לתחבורה פרטית, במידת הצורך, רחובה הראשי של העיר - רחוב רבי עקיבא ויהפוך לחד- סטרי, בליל חג הפורים, וזאת בתיאום עם נציגי משטרת מרחב דן.

"התחבורה הציבורית תופנה לצירים חלופיים והשוטרים יפקחו על הכוונת התנועה. שינויי תנועה, בעיקר בקווי התחבורה המרכזיים יבוצעו, גם ביום עצמו, כדי לאפשר תנועה מהירה של האוטובוסים ליעדם, לנוכח עומס כלי-רכב ברחובות של המוני אנשים המבקשים לחלק משלוחי מנות לקרוביהם ולידידיהם", אמרו במשטרת דן.

בדיון המוקדם הבהירו בעירייה כי המשטרה תעשה הכל כדי שתמוגר תופעת הבריונות של צעירים, שרובם תושבי אזורים שונים בארץ, וחלקם הגדול אף מוכר למשטרה. "אין המטרה להשבית את שמחת החג, אלא להשבית את אלו המבקשים להשבית את השמחה בחג. כדי למנוע התקהלויות בלתי רצויות, יסגרו הקיוסקים בליל חג הפורים לא יאוחר מהשעה 22:00 בלילה, ונגד מפירי החוק יוטלו קנסות כספיים ניכרים". בישיבה הודגשה חשיבות סגירת קיוסקים וחנויות כדי למנוע שוטטות צעירים.

בהודעה מיוחדת מטעם העירייה סיפר הדובר כי כדי להגביר את הסדר הרחובות יפעלו שוטרים ופקחים לפינוי כלי-רכב שיפריעו לתנועה השוטפת, אגף התברואה ידאג לפינוי הפחים באזורים שונים, כדי למנוע מצעירים להציתם, וכבאי תחנת כיבוי-אש יסיירו ברחובות יחד עם עובדי העירייה כדי להתמודד עם הצתות אפשריות. כמו כן, המוקד העירוני 106 יתוגבר בעובדים לקבלת הודעות הקשורות להפרות-סדר או להפעלת נפצים מסוכנים.

עוד סיפר הדובר כי מחלקות התרבות והנוער של העירייה מארגנות מסיבת פורים גדולה למאות צעירים, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ותכנית אומנותית בה יטלו חלק אמנים ידועים.

יש לציין כי כבר כעת, מספר ימים לפני פורים, השיטור העירוני מתגבר סיורים למניעת מכירת נפצים וחומרי נפץ מסוכנים.

במקביל, קראו רבני העיר לתושבים לדווח על כל מקרה של מכירת חומרי נפץ או הפצתם ואף להתלונן במשטרה. רבנים ידועי שם, ובהם הרב שמואל הלוי ואזנר והרב נסים קרליץ יצאו בקריאה להורים למנוע מילדיהם שימוש בנפצים, בהדגישם, כי מצווה להפרישם מאיסור חמור זה, הגובל בפיקוח נפש, ומצווה גם להעביר את סוחרי הנפצים למשטרה, וזאת בהתאם להלכה.