תחנת הכח של חברת החשמל בחדרה
תחנת הכח של חברת החשמל בחדרהצילום: משה שי, פלאש 90

חברת החשמל תפסיק את צמצום אספקת החשמל לרשות הפלסטינית, בתמורה להעברת חלק מכספי המיסים של הרשות לטובת צמצום החוב שלה לחברה. כך הוחלט הערב בסיכום בין הדרג מדיני הישראלי להנהלת חברת החשמל.

על פי ההסכם, 300 מיליון ש"ח יועברו מכספי המיסים לכיסוי חשבון הרשות בחודשים האחרונים.

בעקבות ההסכם אומרת ח"כ אורית סטרוק שדרשה כי יימצא פתרון במתווה זה כי "מאז מבצע שובו אחים חזרתי ודרשתי שחוב הרשות הפלסטינית לחברת החשמל יכוסה באמצעות כספי המיסים שישראל גובה בעבור הרשות הפלסטינית. חזרתי וטענתי שלא יתכן שישראל תמשיך ותעביר את כספי המיסים לרשות הפלסטינית בזמן שזו מעבירה משכורות למחבלים ומפעילה כלפי מדינת ישראל טרור דיפלומטי, ובאותה העת חייבת מליארדים לחברת החשמל. יזמתי דיונים בנושא גם בוועדת כספים וגם בוועדת חוץ ובטחון ודרשתי מראש המל"ל שיבצע את הצעד האלמנטרי הזה. אני מברכת על ההחלטה".

נזכיר כי אתמול הגבילה חברת החשמל את אספקת החשמל לשכם וג'נין. בחברה הסבירו כי "בשל חובות הרשות הפלסטינית וחברת החשמל המזרח ירושלמית לחברת החשמל, אשר האמירו לסכום של כ- 2 מיליארד שקלים, ולאחר שנעשו אינספור התראות וניסיונות להגיע להסדר, דירקטוריון חברת החשמל הנחה את מנכ"ל החברה לפעול לצמצום האמרת החוב".

"ומאחר וחברת החשמל, מתוקף חוק, מחויבת לפעול משיקולים עסקיים, החברה נאלצת מעת לעת לבצע הגבלות באספקת החשמל לזמנים קצובים, במטרה, כאמור, לצמצם את האמרת החוב", הסבירו.

יומיים קודם לכן הודיע יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל הודיע בכנס ירושלים ה-12 כי חברת החשמל מתחילה להגביל את הזרם לרשות הפלסטינית.