מעון ראש הממשלה בירושלים
מעון ראש הממשלה בירושליםצילום: נתי שוחט, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, הודיע הערב (חמישי) כי אין ראיות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעניין מעון ראש הממשלה.

ויינשטיין  קיים היום דיון של מספר שעות בלשכתו עם פרקליט המדינה וגורמי הפרקליטות ומשרד המשפטים אשר בחנו את החומרים הנוגעים להתנהלות מעונות ראש הממשלה, זאת בהמשך לדיונים קודמים שהתקיימו בנושא.

לקראת הדיון סקרה הפרקליטות מספר פרשות שהראיות שנאספו בהן עד עכשיו מעלות חשדות לביצוע מעשים העלולים לעלות לכדי עבירות פליליות, "אמנם, הראיות שנאספו עד כה מלמדות על חשדות לביצוע מעשים שחומרתם אינה גבוהה יחסית (אם וככל שיוכחו), אך הפרקליטות סבורה כי עדיין, מכלול הפרשות מצדיק קיום בדיקה שבסיומה יוחלט אם יש מקום לפתיחת חקירה פלילית", נכתב בחוות הדעת של הפרקליטות והודגש כי בחומר שנאסף אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים. 

בתום הישיבה החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את עמדת הפרקליטות.

לפיכך, החומר שהועבר ממבקר המדינה יועבר למשטרה על מנת שתלמד אותו ותוכל לנהל בהמשך לכך את הבדיקה הנדרשת על בסיס חומר זה וכן על בסיסו של החומר שכבר נמצא בידי המשטרה. בהתאם להמלצת הפרקליטות, ובתיאום עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, הנחה היועץ המשפטי כי הבדיקה תתקיים בעיקרה לאחר מועד הבחירות.

בבסיס החלטה זו עומדים כמה טעמים: המידע שנאסף עד כה ידוע בעיקרו לציבור בעקבות פרסום דוח המבקר ופרסומים נוספים שפורסמו בעת האחרונה ונדון בהרחבה במסגרת שיח ציבורי שהתנהל בנושא. הזמן הקצר שנותר עד לבחירות לא יאפשר לסיים את הבדיקה ולהגיע למיצוי הנושא לפני מועד הבחירות ועל כן ממילא לא ניתן יהיה להניח בפני הציבור ממצאים בדוקים ובהירים באשר לקיומם של היבטים פליליים בנושאים שייבדקו, ככל שיימצאו כאלה.

בנוסף, כאמור, מדובר בחשדות לביצוע מעשים שחומרתם אינה גבוהה יחסית.

היועמ"ש החליט עוד כי בשל תקופת הבחירות יש להיזהר מכך שפעולות של מערכת אכיפת החוק "ישמשו ככלי ניגוח במערכת הפוליטית ויש לנהוג בזהירות בנקיטת פעולות חריגות שעלולות לעורר חשש להשפעה פוליטית. לכך יש להוסיף כי כאמור, בחומר שנאסף עד כה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים".

ראש אגף החקירות והמודיעין הטיל על ראש יחידת להב 433 לבצע את הבדיקה והנחה אותו לבצעה בהתאם למתווה שסוכם.