חוק ההסדרה - בהסכם הקואליציוני

אמש סמוך לחצות הלילה נפגשו חברי סיעת הבית היהודי עם תושבי הישוב עמונה המיועד להריסה על פי החלטת בג"ץ.

"אתם תפילו ממשלה על עמונה?", שאל בפגישה אחד התושבים את נציגי הבית היהודי, "אני כן, אני לא אשב בממשלה שתפנה את עמונה", אמר בצלאל סמוטריץ' והוסיף, "אם תלכו להסדרה הבית היהודי לא תפרוש מהממשלה אבל אם התסריט הולך להיות כמו הפינוי הקודם בעמונה אני מבטיח שאף אחד בבית היהודי לא יישאר בקואליציה".

השר אריאל ענה, "השר בנט מבקש להכניס את חוק ההסדרה כסעיף בתוך ההסכם הקואליציוני. הבית היהודי לא ישלים עם מציאות של גירוש יהודים בארץ ישראל".

סמוטריץ' פנה לתושבי עמונה, "אין מנוס מלחוקק את חוק ההסדרה. להסתובב עם מצלמות ולחייב מכל מי שמתיימר ומגדיר את עצמו כמפלגת ימין שיתחייב בקולו למצלמה לחוקק את חוק ההסדרה בממשלה הבאה".

אביחי בוארון ממקימי הישוב וכיום ברשימת הבית היהודי אמר בתום הפגישה לערוץ 7, "מאז ומתמיד הקול של עמונה היה אחד ויחיד להישאר כאן בכל מחיר. אני שמח לשמוע את כלל חברי הבית היהודי שמתחייבים להכניס את חוק ההסדרה להסכמים הקואליציוניים, אנחנו לא הולכים מכאן לשום מקום".

ח"כ מוטי יוגב אמר, "היה חשוב לי להגיע לכאן גם בשעה כזו כדי לומר לתושבי עמונה שאנחנו מאחוריהם. עמונה תהפוך מישוב לעיר והרצון הלאומי יגבר על הרשות השופטת שמעולם לא נבחרה. אני יכול להבין את הדאגה של התושבים כאן. אנחנו נעשה הכול כדי שעמונה תישאר על מקומה".

במהלך הפגישה הבהירו תושבי עמונה לחברי הבית היהודי כי בכל מחיר יישארו בביתם ולא יסכימו לפשרה כמו שנעשה במגרון, "מאז החלטת בג"ץ אנחנו מרגישים בחוסר וודאות ומנסים להיאחז בכל שביב של תקווה שלא נגורש מביתנו".