חדר לידה
חדר לידהThinkstock

שבוע וחצי בלבד לאחר שילדה את בנה הבכור — במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה מתפללים בני משפחתה של ענבר יעקובוביץ להחלמתה, לאחר שקריש דם גרם לאירוע מוחי.

מצבה מוגדר קשה. "ענבר היא בתנו הבכורה", מספר בדמעות האב נתי אראל. "אנחנו אנשים אופטימיים ומאמינים כי ענבר תצא מזה".

ענבר למדה באולפנה בעפרה, שירתה שירות לאומי בדימונה במשך שנתיים ולאחר מכן סיימה לימודי הנדסת מזון בטכניון. לפני כשלוש שנים נישאה לשלמה ולפני שבוע וחצי ילדה את בנם הבכור דרור. "ענבר אוהבת אהבת נפש את שלמה ואת דרור", מספרת הגיסה יפעת יעקובוביץ, "היא כל כך חיכתה ללידה, כל כך רצתה להיות אמא".

בעיתון "ידיעות אחרונות" מדווח כי הלידה הייתה בבית־החולים שיבא ועברה ללא בעיות. ענבר הרגישה טוב. "ביום שישי שעבר נערכה ברית המילה בבית־שאן", מספר האב. "ענבר הרגישה טוב, כמו יולדת אחרי לידה אבל לא משהו קשה יותר". אולם ביום ראשון הכל השתנה. ב־6 בבוקר הביא שלמה את בנם אל אשתו כדי להניקו והבחין כי משהו אינו כשורה עימה. "אני כבר הייתי בעבודה כששלמה התקשר ואמר לי שענבר נראית אפתית ולא מתקשרת", שיחזר האב.

"הוא אמר לי שצריך לפנות אותה מהר לבית־החולים". הפרמדיק שבדק את ענבר קבע כי יש לפנותה לבית־החולים העמק בעפולה, הקרוב לבית הוריה בטירת־צבי, שם התארחה. הצוות הרפואי הודיע למשפחה כי הוחלט להעבירה אל המרכז הרפואי רמב"ם, שם נקבע כי ענבר עברה אירוע מוחי בגלל קריש דם.

לרופאים אין יכולת לדעת האם הקריש קשור ללידה או לא. הצוות הרפואי ברמב"ם התייעץ עם מיטב המנתחים והמומחים בארץ באשר לאפשרות לנתח את ענבר בלב, כדי לבדוק את מקור הבעיה — אך בשל מצבה הרפואי הוחלט שלא לנתח. "הרופאים אמרו לנו שזה הולך להיות תהליך ארוך ושצריך המון סבלנות", סיפר האב. "ענבר בחורה צעירה, יש לה המון כוח. אנחנו אנשים מאמינים והסברנו לכולם שמה שאנחנו צריכים זה תפילות".

חברותיה ובני משפחתה של ענבר פנו אל הציבור, דרך פייסבוק, בבקשה להתפלל להחלמתה. "אנשים מכל הארץ והעולם מתפללים ומחזקים", מספר האב. "כל אחד עושה את זה בתחומו, בדתו ולאלוהיו, מכל הקשת הדתית והחברתית".

הבעל שלמה מבקש "התפללו לרפואתה של אשתי ואם בני, ענבר חיה בת חגית חנה".