ציפי לבני ויצחק הרצוג
ציפי לבני ויצחק הרצוגצילום: פלאש 90

מחריפה המתיחות בין הרשימה המשותפת של מפלגות העבודה והתנועה אשר מכנה את עצמה בשם "המחנה הציוני", ובין גורמים קיצוניים במגזר הערבי.

כ-40 בני אדם הפגינו היום (שבת) נגד ביקורם באזור של בכירי הרשימה ובראשם היו"ר יצחק (בוז'י) הרצוג, ציפי לבני ונציג המגזר הערבי - זוהיר בהלול.

המפגינים הם פעילים בתנועות הקיצוניות תנועת "בני הכפר" ותנועת "כיפאח", שהצהירו על כוונתם להחרים את הבחירות מטעמים אידיאולוגיים,

בערוץ 2 דווח, כי המפגינים נשאו דגלי פלסטין וקראו קריאות לעבר אנשי הרשימה. "רוצחים - כמה ילדים בעזה רצחתם עד היום?", צעקו המשתתפים במחאה.

מארגני ההפגנה הסבירו שהמחאה שלהם נגד הביקור היא בשל הניסיון של ראשי המחנה הציוני לשכנע מצביעים במגזר הערבי להצביע למפלגה. כמה מהמפגינים צעקו לעברם: "אתם לא תלכלכו את אדמות הכפרים שלנו בנוכחות שלכם".

נזכיר כי חבר הכנסת לשעבר ראלב מג'אדלה אמר לפני מספר שבועות בראיון לערוץ 7, כי ביום שלאחר הבחירות יפורק 'המחנה הציוני' ושתי המפלגות תחזורנה לפעול כמפלגות נפרדות מה שיאפשר למגזר הערבי לחזור ולפעול בתוך מפלגת העבודה. "כך זה טבעי", הוא אמר והדגיש כי אין בידו הבטחה שכך יהיה אך זו תחושתו והרגשתו. "אחרי הבחירות חוזרים להיות שתי מפלגות. אני לא יודע אם זה יקרה תחת הגדרת 'מחנה ישראלי' או שם אחר אבל זו התחושה שלי. אם יתנו לי לפעול כמחנה 'העבודה', בלי לשקר את הבוחר, אני מוכן".