החוק לא מיושם. לשכת גיוס
החוק לא מיושם. לשכת גיוסצילום: פלאש 90

איגוד ישיבות ההסדר ואיגוד הישיבות הגבוהות יקיים מחר (שני) כנס ראשון מסוגו ובו יקחו חלק מחנכי כיתות י"ב בכל רשתות החינוך הדתיות ברחבי הארץ וגולת הכותרת שבו היא סוגיית דחיות הגיוס, הגיבושים והמיונים של תלמידי כיתות י"ב.

מסתבר שההליך שנראה כהליך פשוט של חתימה והרשמה לא פעם אינו פשוט כלל ועיקר. מולי יסלזון, מנכ"ל האיגוד, מסביר את נחיצות הכנס: "קיום הכנס נועד על מנת למנוע אי-נעימויות כפי שהיו בשנים קודמות אצל תלמידים שלא דחו גיוס כמו שצריך. כשהם רצו לשבת וללמוד תורה הם לא יכלו בשל הכללים הברורים של הצבא. מה גם שבעקבות חוק הגיוס יש שינויים וחידושים שלא כולם מכירים. לכן חשוב לקיים מפגש שכזה שייתן לרמ"ים מושג כיצד דוחים גיוס וכיצד לאפשר לתלמידים המבקשים זאת - ללמוד תורה בישיבות ההסדר ובישיבות הגבוהות ובכל מסגרת אחרת לפני הגיוס".

משה גוטמן, מנכל איגוד הישיבות הגבוהות, מוסיף ואומר כי "המציאות היא שבמעבר משמינית לדחיית גיוס ישנם מידי שנה עשרות מקרים של חברה שמסתבכים  מסיבות שונות ואחר כך  לא יכולים  ללמוד לפני הגיוס".

לדבריו המטרה בכנס היא "לסייע להתמקצע בתחום לכל מי שקשור אליו, ולכן יגיעו גם מפקד מיט"ב בצה"ל האחראי על הנושא וכל מי שמעורב בעניין. זו הזדמנות משמעותית לסייע לתלמידים ולבחורים ולמנוע עוגמת נפש מהם". גורמי הצבא שישתתפו באירוע ישיבו לשאלותיהם של המחנכים, המנהלים ואנשי הצוותים הארגוניים במוסדות החינוך.

דן, מחנך בישיבה תיכונית באזור המרכז, מספר כי התלמידים לא תמיד שמים לב לנושא ולא בטוחים ברצון שלהם לדחות את הגיוס כשהם עדיי תלמידי שמינית: "יש אי בהירות גדולה סביב דחיית הגיוס והמשמעות לגבי הליכה ליחידות מיוחדות או לתוכניות עתודה ואחרות".

עוד הוא מוסיף מחדד ואומר כי "חוק הגיוס החדש רק טשטש את המידע. יש מקרים של תלמידים ששלחו בקשה אבל לא וידאו קבלה ואח"כ הצבא טען כי הם לא דחו ועליהם להתגייס.  הנושא מחייב בירור ובדיקה כדי למנוע בעיות".

הכנס יתקיים במכינה בגבעת שמואל בין השעות 14:30-17:30 ללא תשלום.