נרקם כאן הסכם רע. בנטערוץ 7

שר הכלכלה, השר נפתלי בנט, קובע בראיון מועידת איפא"ק לערוץ 7 כי הרגע הנוכחי אינו פחות  מרגע היסטורי והעסקה הנרקמת היא עסקה מבישה הסוללת לאיראן את הדרך אל הפצצה הגרעינית בהכשר בינלאומי.

לדבריו אם הקהילייה הבינלאומית לא תרפה מאיראן ותמשיך להפעיל את הסנקציות כלפיה ואף תעצים אותן, ניתן יהיה להביא את איראן לבטל את ההעשרה הגרעינית, אך במקום לנקוט בדרך זו מחליטים שם להרים את היד ממנוף הסנקציות.

"אנחנו יודעים את פרטי ההסכם", אומר השר בנט במה שנראה כשלילת דבריו של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, שטען אך לפני ימים אחדים כי אין סיבה להתלהם נגד ההסכם שכן פרטיו אינם ידועים.

השר בנט מציין כי ניתן להגיע ליכולת גרעינית אזרחית ללא כל העשרה כפי שעושות מדינות אחרות כדוגמת קנדה, מקסיקו, שווייץ ואחרות. "העשרה היא לא זכות יסוד והעובדה שהעולם מתקפל בפני איראן זה רע מאוד. זה גם מסר לאזור שאם אתם מצפצפים על המערב הוא מתקפל".

לשאלה אם הוא רואה את ארה"ב מתקפלת בפני האיראנים אומר השר בנט כי במסעו הנוכחי יחד עם ראש הממשלה לגבעת הקפיטול, הוא עושה כל מאמץ כדי למנוע את ההתקפלות הזו ולהשיב את הרגל אל הברקס, כהגדרתו.

באשר לעימות עם הבית הלבן אומר השר בנט כי אין זה סוד שקיים מתח בין וושינגטון לירושלים אך במצב בו נרקם הסכם שיהיה רע לכולנו מתוך מדיניות רעה - אין מנוס אלא לתת גיבוי לנתניהו. בנט אף פונה לראשי האופוזיציה לבני והרצוג וקורא להם לתמוך בנתניהו. לדבריו האופן בו הם נוהגים חמור ולא ברור לו כיצד יעמדו מול הדור הבא כאשר יצטרכו לתת מענה לשאלה מדוע לא נתנו גב לראש ממשלת ישראל בשעה הקריטית הזו.