מעבר כרם שלום
מעבר כרם שלוםצילום: פלאש 90

הפרקליטות הגישה היום כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים כנגד שלושה ישראלים האחד תושב ישוב במועצה אזורית אשכול והשניים האחרים ממרכז הארץ.

השלושה מואשמים במכירה והעברה של סחורות דו-שימושיות שאסורות בכניסה לרצועת עזה. הנאשמים מואשמים בעבירות בטחוניות של סיוע לאויב במלחמה, איסור מימון טרור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון עבירות מע"מ, מס ועוד.

ההברחה בוצעה באמצעות מעבר "כרם שלום" שהמשיך לפעול באופן סדיר, אפילו במהלך מבצע "צוק איתן". באמצעות סוחרים פלסטינים מורשים ביצע חמאס רכש נרחב של חומרי-גלם ואמצעים (ברזל ומוצריו, ציוד חשמלי ואלקטרוני, ציוד תקשורת וחומרי גלם ותעשייה שונים) לצורך שימוש בו במערכי חמאס.

אספקת החומרים נעשתה ע"י ספקים ישראלים, ספקים מחו"ל או משטחי הרשות ביו"ש. האיחסון בישראל וההובלה לרצועה - נעשו בניהולם של גורמים בישראל, אשר ידעו כי מדובר באמצעים שהכנסתם לרצועה מחייבת היתר מיוחד (אותו לא קיבלו), או שידעו והעריכו שהם מיועדים לגורמי-טרור.

בדרך זו , נרכשו בישראל והוברחו לרצועת-עזה, באופן שיטתי ולאורך זמן, כמויות גדולות של חומרים ואמצעים, אשר מצאו את דרכם למערכים הצבאיים של חמאס: למנהרות ההתקפיות, למחנות ולמוצבים ולתעשיית ייצור אמצעי הלחימה.

מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, ניצב יורם הלוי, ציין כי "הפרשה החמורה שהותרה לפרסום היום שמה 'זום אין' על תופעה רחבה ומדאיגה של ישראלים בעלי עסקים שתמורת בצע כסף פוגעים קשות בביטחונה של מדינת ישראל על ידי החדרת חומרי גלם המגיעים ישירות לידי החמאס לטובת ייצור רקטות, טילים ושלל אמצעי לחימה".

לדבריו, "שיתוף הפעולה ושילוב הזרועות של כלל הגופים : משטרת ישראל, שב"כ, צה"ל, משרד הביטחון ורשות המיסים תוך הגדרת האיום כפגיעה ממשית בביטחונה של מדינת ישראל הוא הדרך להתמודד עם התופעה המסוכנת".