מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו
מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינוצילום: מוא"ז חבל יבנה

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, תקף היום (שני) את הקריאות למנות למשטרה מפכ"ל שיבוא מחוץ לשורות הארגון, בעקבות שורת הדחות הניצבים.

דנינו השתתף בכנס מפקדים במחוז ש"י לרגל מינוי מפקד המחוז החדש, בפתחו אמר, "בדרך קראתי כתבה, והכותרת היא- שהמפכ"ל הבא לא יכול לבוא מתוך המשטרה- צריך לנקות את האוורות. אני שואל, כמה ציני אתה יכול להיות כדי להיבחר לכנסת, כמה פופוליסט אתה יכול להיות".

לדברי דנינו, "אין גוף במדינת ישראל שמתייחס באפס סובלנות כמו משטרת ישראל לתופעות האלה, אין אף גוף שנקט בפעולות שמשטרת ישראל נקטה בתקופה האחרונה, ואני מדבר על כל השנים האחרונות זה לא התחיל בחודשים האחרונים".

"אתמול בארץ הערוצים מדברים על כתב אישום שמוגש בכפוף לשימוע במח"ש אז שמים תמונה של מפכ"ל המשטרה, באמת, אם תבדקו טוב אתם תראו שהחקירה הזאת התחילה כי המדור שמפכ"ל המשטרה הקים זה המדור למניעת הטרדות מיניות הוא זה שאליו הגיעה התלונה, הוא זה שהעביר את החומר למח"ש, הוא זה שדאג שתהיה חקירה ובסופו של דבר החקירה הגיעה לכתב אישום, והקצין הזה לא איתנו, אני שואל- איפה עוד יש דבר כזה", הוסיף המפכ"ל.

בסיום דבריו התייחס דנינו להעברת הפיקוד במחוז, "אנחנו מעבירים היום את שרביט הפיקוד על המחוז המיוחד, מחוז שהיקפו נרחב בכלל מגוון האוכלוסייה שלו ומיקומו הגיאוגרפי מכתיבים אתגרים יחודיים, משימות מורכבות. אכיפת חוק בתנאים רגישים, בסביבה ביטחונית מורכבת מציבה אתגרים יחודיים למחוז הזה ולמחוז הזה בלבד אבל עם זאת הוא לא שונה ממחוזות אחרים במשטרת ישראל".