משה יעלון
משה יעלוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה יעלון, הבהיר היום (שני) בראיון לרדיו גלי ישראל את עמדתו בנוגע למצפה כרמים ופינוי הישוב.

יעלון פתח בהסבר לגבי המקום והרקע אשר הביא למצב כיום, "אני הייתי אלוף פיקוד, 1999, כשהיה מה שנקרא הסכם המאחזים שמי שהיה ראש הממשלה ושר הביטחון אז זה אהוד ברק, שבעצם קיבל החלטה להעביר את מצפה כרמים אל הנקודה שבה היא נמצאת היום במקום מקום אחר באזור כוכב השחר. כלומר הנקודה הזו הוקמה בדין, באישור של ראש הממשלה ושר ביטחון. אכן מאוחר יותר היתה עתירה של מאן דהו, ארגון ישראלי כמובן, ארגון שמאל שמצא איזה שהוא ערבי שטוען לבעלות".

בהמשך התייחס יעלון לעמדתו בנושא והבהיר כי מבחינתו המצפה ישאר על מקומו. "אני נחשפתי לעיניין כשזה כבר היה בעיצומו של תהליך משפטי בהיותי עוד בממשלה הקודמת ביחד עם השר בני בגין ומזכיר הממשלה צביקה האוזר עסקנו בזה.

״אני באתי כעד שחווה את זה והכיר את זה מאז ולכן נקטתי מיד עמדה, שתומכת בהשארת המקום מצפה כרמים על מקומו ולא לפגוע בו וזו עמדתי עד היום הזה. זה נמצא כעת בהליך, עמדתי ידועה, כתבתי אותה, אם יהי צורך אעיד בבית המשפט".

"גם אם יסתבר בדיעבד שנעשתה פה טעות והיא טעות של ממשלה, בדין התיישבו שם אנשים. יש מקום להציע פיצוי לערבי אם אכן הוא מוכיח בעלות ולא לפנות ישוב שהוקם מבחינת הממשלה באופן חוקי. זו עמדתי והיא ידועה גם ליועץ המשפטי לממשלה וגם לבית המשפט".