ראש עיריית אלעד בהר חברון
ראש עיריית אלעד בהר חברוןצילום: דוברות מועצת הר חברון

בשבוע שעבר הגיע ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, לביקור במועצה האזורית הר חברון כאורחו של יוחאי דמרי ראש המועצה.

הביקור היינו חלק מסדרת סיורי הסברה שמיעדים במועצה לראשי ערים, מתוך הבנה שעל מנת להמשיך להחזיק באזור נדרש קונצנזוס רחב בעם. במועצה מציינים כי בשנים האחרונות האזור מאוזכר בתקשורת סביב 'מאבקים' שמיצרים קבוצות שמאל קיצוניות המנהלות מאבק כנגד נקודות התיישבות במקום, הנחת העבודה היא שסיורי ההסברה ביכולתם לדלג על 'מתווכים' ולהסיר חסמים תפיסתיים על ידי מפגש אישי והכרות עם השטח.

במסגרת הסיור ביקר ראש העיר באתר העירייה הקדומה בסוסיא, וגילה עניין בשחזור העתיקות ובהפיכת המקום לאתר מבקרים, זאת לקראת הקמת הפארק הארכיאולוגי אלעד.

בהמשך היום נפגש עם הרבנים - הרב ראם הכהן והרב בני קלמנזון ראשי ישיבת ההסדר בעותניאל ואת הסיור חתמו ביישוב נגוהות.

ראש העיר אמר לאחר הסיור כי "חשוב לחזק את היישובים האלו, שסופגים את הטרור היומיומי, וממשיכים ליישב את ארץ ישראל לעיתים במסירות נפש של ממש. לכן היה חשוב לי להגיע בפועל ולדבר עם התושבים במקום. אני שמח שידידי ראש המועצה הזמין אותי לסיור, ואני בטוח שאנחנו נמשיך לעזור להתיישבות כמיטב המסורת".

ראש המועצה יוחאי דמרי אמר, "כראש מועצה אני חש מחוייבות לחבר את עם ישראל לאזור מופלא שהופקד בידנו ושייך לעם כולו. כמי שמתגורר בהר שנים רבות ונהנה מחינוך איכותי, נוף מרהיב, אוויר צלול, קהילה חמה, אנשים נפלאים, אתרי טבע ונקודות היסטוריות, קיים בי הצורך להפגיש אחרים עם אותה מציאות, אך ללא מתווכים ובאופן אישי. ראש העיר ופמלייתו פגשו אזור מתפתח ובר השקעה ואכן התפעמו ממה שראו. הם נחשפו להיסטוריה המפוארת של עם ישראל הגלומה פה והבינו את החשיבות האסטרטגית שבשליטה ישראלית במקום".

בתום הביקור ביקש ישראל פרוש לקיים שיתופי פעולה בין הרשויות.