איילת שקד
איילת שקדצילום: פלאש 90

בכנס פוליטי שערכה המועצה הציבורית מיסודה של האגודה להתנדבות, בראשות עמי איילון, הביעו ח"כים תמיכה בהרחבה של השירות הלאומי לשנתיים.

חה"כ איילת שקד, שעמדה בראש הועדה לשיוויון בנטל אמרה כי "הרשות לשירות לאומי צריכה לדאוג לכך שיותר ערבים ישרתו את המדינה במסגרת השירות הלאומי אזרחי ויש להקצות באופן מיידי יותר תקנים לשירות של ערביי ישראל". עוד טענה כי היא לא מאמינה בשיוויון, ולא רואה איך ערבים וחרדים באמת ישאו בנטל השירות הצבאי באופן שיוויוני.

שקד אף התייחסה לעובדה כי השירות הלאומי כיום מחייב את המתנדבים לשרת רק שנה מלאה אחת ואמרה שיש להמליץ על שירות של שנתיים בדיוק כמו המגויסים לצה"ל.

בני בגין, מי שעמד בראש מתווה פראוור לפתרון בעיית הבדואים הציע לשלב יותר בדואים בשירות הלאומי האזרחי. "לערב אותם יותר בחברה הישראלית", וזאת, מאחר שמדינת ישראל אינה ערוכה לפתור את בעיית הבדואים, השירות הלאומי עבורם יהווה כלי ראוי שידגיש את ה"חוזקות" של העדה ולא יבליט את חולשותיה.

הרב שי פירון אמר כי הוא מצטער על כך שלא ביטל יותר מבחני בגרות והוסיף כי חייב להיות רצף פדגוגי בין מערכת החינוך לצה"ל, "העובדה שאין רצף פדגוגי וקשר ישיר ורציף בין שתי מערכות אלה היא לא פחות ממחדל. מערכת החינוך מחויבת להכניס יותר מורים ערבים ולא כמורים לערבית וכי זה יהיה פתרון אמיתי לשסעים החברתיים ולניכור בין האוכלוסיה הערבית לאוכלוסיה הכללית בישראל".