בנט ויעלון
בנט ויעלוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תוקף בחריפות את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בעקבות דבריו בגלי צה"ל נגדו וחושף כי יעלון הצביע נגד פעולת המנהרות במהלך מבצע צוק איתן. 

בנט פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים, "בוגי, תן הוראה לפרסם את תוצאות חקירת צוק איתן. התעוררתי הבוקר בוושינגטון למתקפה רעשנית של השר בוגי יעלון נגדי. 'פוליטיקה בזמן מלחמה' אתה קורא לזה שירדתי לשטח, נפגשתי עם קצינים, והבאתי לקבינט שוב ושוב את הפעולה להשמדת המנהרות שהצילה את תושבי הדרום. למה היום? מה קרה? דווקא כשאני בשליחות מדינית בנושא איראן? לבוגי הפתרונים.

"אז ככה, שיהיה ברור: במשך שלושה שבועות מה-30 ביוני ועד ה-18 ביולי, עשרה קבינטים במהלך המלחמה, דרשתי לצאת לפעולת המנהרות. אתה סירבת בוגי. סירבת. תושבי הדרום היו בסכנה, ואתה סירבת. וב-15 ביולי הצבעת נגד היציאה לפעולת המנהרות ובעד קבלת הסכם הפסקת האש עם חמאס (!) כשמנהרות היו מוכנות לפעולה. מזל שחמאס הפרו את הפסקת האש.

"עוד ישיבה ועוד ישיבה נמשכה, ואתה סירבת להסיר את איום המנהרות. הסיבות היו מחרידות בעיני. לגיטימיות, אבל מוטעות, בוגי. תושבי הדרום עזבו את בתיהם, ילדים פחדו בדרום ללכת לישון, ואתה סירבת לצאת לפעולה. יצאנו לפעולה מאוחר מדי, שילמנו מחיר כבד מדי. אתה יודע את האמת בוגי, אתה יודע אותה מצוין.

"גם ועדת חוץ וביטחון שביצעה חקירה מקיפה בנושא יודעת את האמת. במקום להמשיך לירות בנגמ"ש, אני מבקש שהוועדת תפרסם את תוצאותיה באופן מיידי. שיתפרסמו הפרוטוקולים הרלוונטיים של המלחמה. זה חשוב לעתיד שלנו, זה חשוב לאזרחי ישראל. אנחנו רק בסבב אחד מתוך סבבים רבים. אתה יודע את זה. הסכנה יכולה לחזור על עצמה. אני מסכים כאן ועכשיו לפרסם את תוצאות החקירה. אני ממשיך מכאן ל-CNN, ולמאבק נגד התגרענות איראן. חוזר לעבודה".

הבוקר, בראיון לגלי צה"ל, התייחס יעלון להתנהלות בנט בצוק איתן ואמר כי "גם ראש הממשלה וגם אנוכי נאלצנו לצאת פומבית בביקורת על התנהלותם של חלק מהשרים בקבינט במהלך המבצע. מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה, מבחינתי הוא מוקצה".