קילומטרים של טרור. מנהרה מתחת גבול הרצועה
קילומטרים של טרור. מנהרה מתחת גבול הרצועהפלאש 90

תא"ל במיל' אמציה חן (פצי) מצר על המתקפה של שר הביטחון משה יעלון נגד השר נפתלי בנט ואומר כי חובתו של כל חבר קבינט לבדוק את הדברים באופן עצמאי ולקבל בהתאם לכך את החלטותיו.

"כל מקבל החלטות ולא משנה מאיזו מפלגה, צריך לראות ולשמוע את העובדות הרלוונטיות בלי מתווכים, ורק כך מובטח שהחלטותיו תהינה מעוגנות וטובות יותר", טוען פצי בראיון לערוץ 7.

פצי מציין, כי כל השרים היו צריכים ללמוד מבנט, "הייתי מציע לכל החברים היקרים האלה להגן על נוהל כזה בקרב מקבלי החלטות, ולנסות לקבל אינפורמציה גם ללא מתווכים, צריכים להשוות ולשקול עוד אינפורמציות".

לדברי פצי, היום כולם מבינים שסוגיית המנהרות טופלה לפני צוק איתן בצורה כושלת, "בצוק איתן חווינו בפעם השלישית את ההפתעה, כמו במלחמת לבנון השנייה ויום כיפור. ידענו שאת גלעד שליט חטפו באמצעות כניסה מוסתרת מתחת לאדמה, לפני כן הותקף מוצב שלנו באמצעות מנהרת תופת, לאחר מכן אותרה מנהרה שצולמה, אך למרבה הפלא בעשרת ימי הלחימה הראשונים, זה נראה שהמערכת לא התכוננה למפגע הזה".

"הראיה היא שבתחילת המבצע ההתקפי שיזם החמאס, הם היו הראשונים שחצו את הגבול והכו בנו באמצעות שתי חוליות שחדרו דרך מנהרות. על פי התגובה שלנו, ניתן להבין שהיו דברים שצה"ל לא התכונן להם, אני מקווה שהמערכת הפיקה את הלקחים", הוסיף חן.