חסידים
חסידיםצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

ההנהגה החרדית מגלה דאגה: על רקע עלייתו בסקרים של יאיר לפיד, מביעים גדולי האדמו"רים החסידיים דאגתם מפני ירידה אפשרית של הכוח החרדי בליל הבחירות בעוד כשבועיים.

במהלך כינוס בחירות של יהדות התורה, תיאר יו"ר אגודת ישראל הרב יוסף קופרברג את דאגתו של האדמו"ר מגור מפני ירידה בכח החרדי. "בטרם הגעתי שהיתי בכינוס עם הרבי מגור", תיאר. "אפשר לחוש אצל הרבי את הדאגה, את האחריות, אצל כל גדולי ישראל".

ח"כ אייכלר שנכח אף הוא בכינוס תיאר דברים מפטרונו הרוחני האדמו"ר מבעלזא וסיפר כי האדמו"ר הביע דאגתו לנוכח המצב הקיים והסיכון הגדול בפגיעה בכח החרדי.

"לא נעים לי להדאיג, לזרוע חששות, אבל אנחנו במצב שברירי שבו הכוח החרדי יכול חלילה להיפגע", אמר אייכלר. "כשאני רואה שלט של מרצ בתל אביב 'קוראים לכם פרזיטים ואתם עוד נמנעים'? אני מבין שזה מדבר אלינו. אנחנו חייבים להתחזק ולחזק את כולנו". 

במהלך הכינוס חשף ח"כ ליצמן כי ערב ההליכה לבחירות מוקדמות ניסו ראשי הקואליציה למנוע את הקדמת הבחירות והבטיחו לראש הממשלה להימנע מיצירת משברים והעיקר להימנע מבחירות מוקדמות. "אבל בסוף 'כאשר החילות לנפול, נפול תיפול לפניו' והלכנו לבחירות. אבל עכשיו תפקידנו לעשות הכל כדי לחזק את יהדות התורה, ובע"ה עם פעילות נכונה נצליח לעשות זאת", אמר.