אל"מ משה הגר
אל"מ משה הגרערוץ 7

ראש המכינה הקדם צבאית ביתיר, אל"מ (מיל.), הרב משה הגר, תוקף בחריפות את מערכת המשפט בישראל.

לקראת כנס רמלה ה-8 שיתקיים ביום שני הקרוב אומר הרב הגר כי מערכת המשפט בישראל "לוקה בחוסר הבנה בנושא הביטחוני. היום המורכבות של שדה הקרב גדולה יותר מהעבר, האויב הוא לא אומה אלא אנשים פרטיים המחליטים להילחם בנו מתוך אוכלוסייה אזרחית".

הוא הסביר כי לעיתים בית המשפט "לא קולט את המציאות הביטחונית בצורה נכונה וכתוצאה מכך ההנחיות המוסריות שלו לא נותנות מענה לאתגרים שאיתם אנחנו מתמודדים בשדה הקרב".

כדוגמה הביא הרב הגר את התערבות מערכת המשפט בנוהל שכן, "בעיני זה מסמל חוסר הבנה. אני כסגן מפקד אוגדה בחומת מגן נתקלתי בצורך של הנוהל הזה בהכרחיות ובתועלת שלו, למרות שאנשי הצבא חושבים שזה נכון וראוי ובגלל מקרה אחד שקרה בג'נין לא צריך לאסור את הנוהל הזה שיכול להציל חיים. זו דוגמה לחוסר הבנה של המציאות של הביטחונית שאנו נמצאים בתוכה".

הרב הגר ציין עוד כי במהלך הקרב אין למפקדים להיוועץ עם היועצים המשפטיים כפי שקרה לא פעם במהלך מבצע צוק איתן "בקרב עצמו אין להתייעץ עם אף אחד, המפקד צריך לקחת את ההחלטות על פי הערכים המקצועיות והפקודות שלו ועל פי הניסיון שלו, לפני הקרב אפשר להתייעץ עם יועצים משפטיים".

הרב הגר צפוי להשתתף בכנס רמלה בפאנל שיעסוק בהתערבות מערכת בתי המשפט בצבא. לצידו ישבו ח"כ מירב מיכאלי, ח"כ יריב לוין וסגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף (מיל.) יאיר נווה.