יאובטח. שטבון
יאובטח. שטבוןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

מנהלי תלמודי התורה הציוניים בירושלים נפגשו אתמול (שלישי) עם ח"כ יוני שטבון.

מנהלי הת"תים הציגו בפני שטבון תמונת מצב כלכלית המראה כי בעוד המדינה משקיעה מידי שנה בתלמיד בממלכתי ובממלכתי דתי כחמישה עשר אלף שקלים בממוצע, היא משקיעה כששת אלפים שקלים בלבד בתלמיד בתלמודי התורה הציוניים.

יצוין, כי הת"תים הציוניים מוגדרים במשרד החינוך כ-"מוכר שאינו רשמי", כאשר תכנית הלימודים קובעים הת"תים בעצמם וישנו פיקוח וישנה הכרה של משרד החינוך אך לא באופן רשמי כפי שבא הדבר לידי ביטוי בתקציב הנמוך לו הם זוכים. עוד סיפרו המנהלים, כי בכהונת שי פירון כשר החינוך הוערמו על הת"תים הציוניים קשיים רבים.

שטבון אמר כי "לא ייתכן שילד ישראלי שהוריו חפצים במסגרת חינוכית תורנית יותר עבורו ייהנה מהשקעה פחותה של המדינה. ישראל היא מדינה יהודית, וככזו לא רק שאל לה לפגוע בלומדי התורה אלא להפך עליה לעודדם. ימי פירון נגמרו. יחד תהווה כתובת עבור הת"תים הציוניים ותפעל להשוואה תקציבית בינם ובין הממלכתי והממלכתי דתי".

סגן מנהל התלמוד תורה הציוני בקריית ארבע, הרב יצחק סבח, אמר "אנו סומכים על מפלגת יחד ונציגיה כי יפעלו להכרה היסטורית בתלמודי התורה הציוניים, או לכל הפחות להשוואת ההשקעה התקציבית בתלמידי תלמודי התורה הציוניים לתלמידי הממלכתי והממלכתי דתי. הת"תים הציוניים מצמיחים כבר שלושים שנה אלפי בוגרים שהחברה הישראלית משתבחת בהם ונהנית מתרומתם. לא יעלה על הדעת שתלמידי הת"תים יקופחו, ואנו סומכים על יחד ונציגיה שיתקנו את העוול ההיסטורי הזה. כמו כן, אנו מלאי אמונה שילדי ישראל חייבים לגדול על הליבה האמתית של עמ"י - תורתנו, תורת חיים, באופן עצמאי כפי שהורו לנו רבותינו. לפיכך אנו מחנכים כך את ילדינו".