באפרת שבגוש עציון נערכים למרוץ חצי מרתון שיתקיים לראשונה באזור זה, מרוץ שיעבור גם בין בתיו של הכפר השכן 'עבדאללה איברהים'.

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, סיפר על ההיערכות לקראת המירוץ המיוחד שיתקיים ביום שישי החל משעות הבוקר המוקדמות. הוא מזכיר כי כבר בשנה שעברה התקיים מירוץ אפרת שנמתח לאורכם של עשרה קילומטרים כאשר המרחק מקצה לקצה באפרת עצמה הוא שמונה קילומטרים. כאשר הגיעה ההצעה לקיים חצי מרתון היה ברור שלא די בשטחה הבנוי של אפרת והתחילו לחשוב על מסלול מחוץ לקופסה הבנויה של אפרת.

על מנת להכשיר מסלול למירוץ ארוך שכזה, מספר רביבי, הועלה הרעיון לתוואי שיעבור בגבעות הבלתי בנויות של אפרת. היה מאתגר לארגן מסלול כזה ואז בא הרעיון שאמנם אפרת גדלה ונמצאת בתקופת בנייה בשישים אחוז, אבל יש עדיין גבעות לא בנויות. כשכל הגבעות תהיינה בנויות בע"ה יהיה קל יותר לתכנן מסלול לחצי מרתון. בחרנו את הנקודה הכי רחוקה שעדיין לא בנויה ומשם נזנק, זו גבעת איתם ששם עוברות אמות מים מתקופת הורדות, אמות מים שהובילו מים לבית המקדש. משם ועד אפרת אין כביש מסודר ולכן נרוץ בין בתי הכפר עבדאללה איברהים".

רביבי מספר כי על מנת לאפשר מסלול שכזה היה צורך בשיח ובתיאום עם ראשי הכפר, "זה לא דבר שקורה כל יום שתושבים מתחילים לרוץ בין הבתים של הכפר. משם נרוץ לאורך תוואי גדר ההפרדה, מקום שבו לשמחתנו הגדר לא נבנתה, כך שננצל את הצלקת המכוערת הזו לצרכים ספורטיביים ואז נגיע לאפרת ונרוץ בין הבתים".

על השיח הזה שנרקם בינו ובין ראשי הכפר מספר רביבי כי "כל מי שמכיר את המציאות כאן יודע שיש כאן דו קיום יומיומי, יש כאן שיח על מגוון דברים ונושאים. בשנה שעברה הם ראו את חגיגה גדולה וצבעונית שהייתה שם והביעו רצון לקחת חלק. מסתבר שנבחרת הכדורגל של הכפר השני שלידינו, וואדי ניס, זכתה במקום הראשון של ליגת הכדורגל הפלשתינית ומלך השערים הפלשתיני הוא תושב וואדי ניס, כך שמדובר באנשים שהספורט זורם להם בעורקים".

רביבי מבהיר כי לא מדובר ברצון של ערביי הכפרים להשתתף במירוץ אך בהחלט לאפשר את קיומו גם תוך כדי מעבר בין בתי הכפר עד לאפרת. לדבריו "הפלשתינאים שאיתם אני נפגש מבינים שאנחנו כאן לנצח וכנראה שגם הם כאן לאורך זמן, וצריך לחיות אחד לצד השני, וכל עוד מכבדים את הזכויות ההדדיות אפשר למצוא שביל הזהב. אנחנו שמחים שבינינו לא נבנתה חומת ההפרדה. כשמגיעים אנשים קיצוניים שלוקחים א הצדדים לצדדי קיצון קל למצוא את המחלוקת. אנחנו ב"ה חיים ברמה היומיומית ללא מחלוקות ומקווים שהמודל הזה יהפוך לכלל האזור".

ומה באשר לאבטחת האירוע? רביבי מזכיר כי האירוע לא מתרחש באישון לילה ולא במחשכים, כלשונו, אלא "בתיאום מלא עם גורמי ביטחון. בין הרצים יהיו גם אנשי צבא וביטחון, לא על מנת לאבטח אלא כדי לעשות ספורט. בין הרצים תהיה מנצחת מרתון תל אביב בשבוע שעבר ואפילו שני אצנים מקצוענים מאתיופיה שהגיעו לרוץ במרתון תל אביב ובמרתון ירושלים וגילו שביום שישי המירוץ היחיד הוא באפרת, גם הם יבואו לרוץ כאן".