Iranian Revolutionary Guards
Iranian Revolutionary GuardsReuters

עלי לרג'יאני, יו"ר מועצת השורא (הפרלמנט) באיראן, מאשים את רה"מ בנימין נתניהו באמירת שקרים בנאומו בפני הקונגרס בוושינגטון, ובין היתר ביחסו לה כוונות להשתלט על המזרח התיכון.

איראן אינה חותרת להפוך לאימפריה, אמר לרג'יאני בציינו כי המהפכה האסלאמית שיצאה מטהראן נגד המעצמות ונגד ישראל "הכובשת" היא זו שגרמה להתעוררות אסלאמית באזור.

לדבריו, נאום נתניהו משקף את חוסר האונים ואת החרדות של ישראל נוכח היחלשותה בשלושת העשורים האחרונים, וכן את חששה האמיתי מכוחה של איראן באזור.

הוא תקף את הצביעות של ישראל הדורשת למנוע את המשך פיתוח הגרעין ע"י איראן בעוד היא מחזיקה ביותר מ-200 פצצות אטום. לרג'יאני טען, כי האשמותיו של נתניהו לפיהן איראן תומכת בטרור מגוחכות, שכן ישראל התנקשה בחיי מאות אנשים בעשורים האחרונים, ובהם פתחי שקאקי, עימאד מורניה, יאסר ערפאת ומדעני הגרעין האירנים.

בהקשר זה השווה לרג'יאניאת נתניהו לאישה מופקרת המסירה את שמלתה בעת שהיא נכנסת לעיר, וכאשר היא נשאלת מדוע היא עושה כן,היא מנמקת זאת בטענה שאין בעיר הזו אדם ישר דרך אחד.

גם אם העולם יגיע להסכם עם איראן ישראל תהיה מוכנה לתקוף אותה לבד, הדגיש לרג'יאני והצדיק את דברי האימאם ח'ומיני,מייסד איראן האסלאמית, לפיהם ישראל היא גרורה סרטנית באזור.

הוא מצא סתירה בדבריו של נתניהו, אשר אמר שלישראל היכולת לתקוף לבד את איראן ובמקביל הגיע בפניקה לקונגרס והזהיר מפני היכולות של איראן.

בנוגע למו"מ עם המעצמות בנושא הגרעין אמר לרג'יאני, כי ייתכנו חילוקי דיעות בין ראשי המשטר לבין מנהלי המו"מ בנוגע לטקטיקה של ניהול המו"מ, ואולם כולם נאמנים לקו המוכתב ע"י ההנהגה.