קבר יהושע
קבר יהושעצילום: מועצת שומרון

ראשי מועצות, נציגי צה"ל ועשרות תושבים, הגיעו הבוקר (חמישי) לקבר יהושע בן נון שבכפר כיפאל חארס בשומרון על מנת להמשיך מסורת של 8 שנים של קריאת מגילת אסתר במקום.

באירוע נכחו מח"ט אפרים אל"מ גיא ברגר, קצין הגמ"ר אוגדת איו"ש סא"ל מקי סיבוני, קצין הגמ"ר חטיבת אפרים, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצת אלקנה אסף מינצר, וראש מועצת שומרון גרשון מסיקה.

לאחר שהתפללו במקום, החלו המשתתפים בקריאת המגילה.

ראש מועצת שומרון אמר בסיום הקריאה: "אנו ממשיכים פה מסורת של שמונה שנים לקרוא את מגילת אסתר דווקא כאן. אין מקום מתאים יותר לקרוא את מגילת אסתר מאשר בציון קברו של המנהיג היהודי הראשון שנלחם בעמלק".

עוד הזכיר מסיקה כי ניתן ללמוד מתוך המגילה שאמנם המן היה מי שהוביל את תכנית השמדת היהודים, אך בפועל אחשוורוש היה מוכן לעזור לו ואף להשקיע בעצמו לטובת המטרה.

"בכל ההיסטוריה היו שני סוגי שונאים של עם ישראל. הסוג הראשון הוא אויב מר אשר אומר בראש גלוי כי מטרתו להשמיד את עם ישראל כמו המן, היטלר או אחמדיניג'אד. מהם ניתן להיזהר כי כוונותיהם גלויות. הסוג השני יותר מתוחכם: הוא מראה פני אוהב אך למעשה רוצה את רעתנו לא פחות - כמו לדוגמא אירופה או ארה"ב ש-200 הרוגים בסוריה לא מעניין אף אחד אבל אם זז חצי קרוון אצלנו, מעירים את אובמה בלילה. עושים הכל כדי שלא נחזור לפה", הסביר מסיקה.