הרבנים בבית הרב צבי יהודה זצ"ל

מיוחד. זקני תלמידיו של הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ''ל התכנסו היום (שישי) בביתו ברחוב עובדיה בירושלים לציון 33 שנים לפטירתו.

הרבנים חזרו לחדר בו למדו שנים מפי הרב צבי יהודה ודנו במשך שעות ארוכות במשנתו הציבורית וההלכתית של הרב קוק, המנהיג הרוחני הראשון של הציונות הדתית.

בפגישה השתתפו הרב זלמן ברוך מלמד, הרב חיים דרוקמן, הרב אליעזר ולדמן, הרב צפניה דרורי, הרב חיים שטיינר, הרב יעקב פילבר הרב איתן איזמן.

בפתח הפגישה אמר הרב מלמד, "תחושה מיוחדת לשבת כאן ליד השולחן הזה עם החבורה הזאת. אנחנו כתלמידי הרב צבי יהודה חייבים להזכיר את הגבורה שלו. הרב היה מאמין גדול מאוד ומתוך כך גיבור מאוד. הרב לא פחד.

"הביטחון שלו גרם להרחיב את ההסתכלות ולשתף עוד אנשים אחרים ללא פח.  הוא היה בטוח בדרכו וחשב שגם אם ישתף חילוני פלוני במצווה של ישוב הארץ זה לא יפגע בעוצמת הדרך", הסביר הרב מלמד. 

יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן אמר כי "המציאות היום של רשימת הבית היהודי לכנסת היא פי כמה יותר טובה ממה שהייתה בזמנו. פעם מישהו דיבר על התייעצות עם רבנים? היום זה מובן מאליו. זו התקדמות אדירה במציאות. ההתקדמות הזאת באה מהבית הזה". 

הרב חיים שטיינר הוסיף כי "אני לא יודע אם יש רב ששינה את מפת ארץ ישראל כמו הרב צבי יהודה. כששאלו את הרב מה העיקר של הציונות הדתית הוא אמר 'לא להפסיק את ההתנחלויות, לבנות עוד ועוד'. התוצאות מדברות בעד עצמן והכל בא מהשולחן והבית הזה".