נפתלי בנט במרכז הבינתחומי
נפתלי בנט במרכז הבינתחומיצילום: גור דותן

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, תקף הערב (ראשון) את ראשי מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג וציפי לבני, בעקבות הדברים שהשמיע אמש איש השמאל יאיר גרבוז בעצרת השמאל בכיכר רבין.

בכנס פוליטי במרכז הבינתחומי בהרצליה אמר השר בנט כי "אתמול נפל דבר בישראל - בעצרת בכיכר רבין של אלפי אנשי שמאל, עמד אמן שקוראים לו יאיר גרבוז ואמר את הדברים הבאים: 'מנשקי הקמיעות, משתטחים על קברי קדושים, עובדי האלילים, מטרידים מיניים, אנסים, רוצחי ראש הממשלה רבין'.

''הוא אמר – 'הקומץ הזה נעשה לרוב'. ככה הוא קורא למחנה שאני עומד בראשו - הקומץ הזה נעשה לרוב. שמעתי הרבה דברים בקמפיין הזה, אבל המילה 'קומץ' היא מדהימה. בוא אני אספר לך יאיר גרבוז מי זה הקומץ הזה - הקומץ הזה זה עמנואל מורנו, סא"ל בסיירת מטכ"ל, שהיו לו תמונות של רבנים על הקיר והוא נפל כחלל במלחמת לבנון השניה.

"והקומץ הזה, גרבוז, זה רועי קליין הי"ד שנהרג במלחמת לבנון השנייה וקרא בקריאה ה'פגאנית' לשיטתך - 'שמע ישראל, ה' אלוקינו השם אחד".

עוד הוסיף השר בנט כי הקומץ הזה" הם אנשי עיירות הפיתוח, מקריית שמונה, שלומי, נתיבות ושדרות. ''זה 'הקומץ' שאתה מדבר עליו. והקומץ הזה אלו אנשים שאתם דרסתם במשך שנות דור. את התרבות, את התרבות שלנו. הקומץ הזה מאמין שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. והקומץ הזה, גרבוז, כשהוא רואה את הכותל המערבי הוא מתרגש. אני מתרגש. ואני גאה לעמוד בראש הקומץ הזה''.

בנט תקף גם את הקהל בעצרת השמאל. ״מה שיותר גרוע מדברי האיוולת של האינטלקטואל, הוא שבקהל עמדו אלפי אנשים ואף אחד לא אמר - 'כולנו יהודים. כולנו אחים. מה אתה עושה למען ה'?' וגם ציפי לבני ובוז'י הרצוג שהכנס נעשה למענם - בוז'י לא פצה פה, ציפי לא מחתה. אז אני אומר לכם - ציפי, יאיר גרבוז ובוז'י - הקומץ הזה הוא רוב עם ישראל.

"הקומץ הזה, ציפי, בוז'י וגרבוז, אוהב את ארץ ישראל, את עם ישראל ואת תורת ישראל, וממש לא מתנצל על זה. ועכשיו הקומץ הזה, הקומץ הזה עוד תשעה ימים הולך לנצח, כי הקומץ הזה ירים עכשיו טלפונים בכל מקום ובכל זמן, ייצא לכנסים, ישכנע, ויביא הר של מנדטים כדי להראות לכם מי הקומץ האמתי במדינת ישראל".

שר הכלכלה סיים את דבריו ופנה ישירות אל יאיר גרבוז. "אתה חושב שאתה אליטה תרבותית אינטלקטואלית, משהו שחנן את האנושות, אגיד לך רק דבר אחד - האויבים שלנו: חיזבאללה, חמאס, ודאע"ש, מבחינתם אתה גם חלק מהקומץ".

בנאומו אמש בתל אביב סיפק גרבוז אמירות מקוממות נגד ציבור רחב במדינת ישראל. "אמרו לנו ורצו שנאמין שהמתועב שרצח את ראש הממשלה בא מתוך קומץ אנשים הזויים, ושהוא שייך לשוליים המטורפים", אמר גרבוז בכיכר. "אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל, אנשי 'כהנא צדק' וצורחי מוות לערבים, הם קומץ. הם רק קומץ. שאנשי תג מחיר הם קומץ. ממש קמצוץ. האלימות היא רק תופעה שולית''.

 "אמרו וחזרו ושיננו לנו שהגזענים והמקללים אינם מייצגים כלל את החברה הישראלית, הם רק קומץ. ואמרו שהגנבים לוקחי השוחד רק קומץ, והמושחתים הנהנתנים החזירים לא יותר מקומץ. ומחריבי הדמוקרטיה קומץ, והחושבים שדמוקרטיה פירושה עריצות של הרוב - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים, רק קומץ. אפילו המטרידים המיניים והאנסים, קומץ. והשוטרים שסרחו והשקרנים ששיקרו אינם מעידים על הכלל.

 "אז איך זה שהקומץ שולט בנו?", שאל גרבוז, ''איך זה שבאין מרגיש, באין מפריע, הוא הקומץ נעשה לרוב? איך קרה שלהיות קומץ הרסני זה מדבק כל כך? איך זה שהקומץ חופר מתחתינו את המסוכנת שבמנהרות, מנהרת הבורות? איך זה שלידה מתפתלת מתחתינו מנהרת השנאה?".