רותי פוגל הי"ד
רותי פוגל הי"דבאדיבות מיכל פרץ

החודש מלאו ארבע שנים לטבח בני משפחת פוגל ביישוב איתמר, ועד היום טרם קוימה הבטחת הממשלה לאשר את התב"ע ליישוב.

הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל הי"ד, התייחס בשיחה עם ערוץ 7 להשתלחות של יו"ר ''יש עתיד'', יאיר לפיד וחבריו למפלגה, ביחס ליישוב איתמר.

כזכור, במהלך העימות בין בנט ללפיד, אמר לפיד כי "אריאל זה לא איתמר. ההתנחלויות המבודדות לא שייכות לגושי ההתיישבות. הן רק גורמות נזק", לפיד גם אמר בהזדמנות אחרת, כי בין איתמר ליצהר קבור הכסף שיכול לשפר את השירותים לשאר אזרחי ישראל.

הרב יהודה בן ישי אומר לערוץ 7, כי בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל דווקא היישובים הקטנים זכו להערכה ולא לקיטונות של בוז, "מה שתמיד הצליח לאחד את העם זו הידיעה שבכל מקום בו נלחמו יהודים על הארץ הזאת, לא החליטו מהו המקום הפחות חשוב או היותר חשוב.

"פעם המלחמה מתנהלת בצפון, פעם בדרום, פעם במזרח. המתיישבים בכל מקום בארץ ישראל תמיד שילמו מחיר יקר, והעם כשחזר לציון הבין שהמחיר הזה הוא מחיר של שיבת ציון שקונים אותה בדמים, לפעמים דמים זה כסף, לפעמים דמים זה דמים כפשוטו".

הרב בן ישי מספר כי ילדיו, רותי ואודי פוגל הי"ד היו אנשים טובים ואזרחים טובים. "עסקו בחינוך, אהבו את הזולת, בנו בית וההמשך ידוע, הם נפגעו, הם וילדיהם על היותם יהודים ולא על היותם מתנחלים.

"אני חושב שדווקא בימים האלה כל אדם במדינה צריך לעלות חזרה לקומה נכונה, אנחנו כעם, פעם אנחנו נדרשים לנהל מאבקים על מקום זה או מקום אחר ותמיד העם כולו התייצב ולא מצא אמירות שפוגעות בתחושות האחדות. אנחנו באמת אוהבים ומחוברים לכלל העם, כמו שכלל העם הביע את ההזדהות איתנו כשלפני ארבע שנים נהרגו הילדים שלנו".

לדבריו היישוב איתמר לא פחות חשוב מהקיבוצים הראשונים של המדינה. "איתמר הוא היום מקום שבו יושבות משפחות רבות, קם שם בית מדרש לתפארת, ראש הישיבה היה קצין בכיר בצה"ל והיה הרב הראשי לצה"ל. הוא לא חשוד בלא להיות מחובר אל העם.

"אני חושב שצריכים להתייחס לאנשים לפי ערכם, ולאט לאט הדברים יתבררו. לכן לנו חשוב שהמקום הזה יזכה ליחס הדומה לכל אותם מקומות שהיו פעם מבודדים קראו להם קיבוצים, מושבים, יישובי ספר ששומרים על הגבול של המדינה, וכולם התייחסו אליהם בהערכה ולא בזלזול. כדי לעמוד באתגרים הניצבים בפנינו, עמנו ומדינתנו צריכים הרבה לכידות".

הרב בן ישי מקווה כי ההבטחות שניתנו לאחר הפיגוע להעניק את התב"ע ליישוב איתמר, אכן יתבצעו הלכה למעשה. "איתמר ידע מאבקים רבים, נהרגו אנשים רבים ביישוב הזה על ידי אנשים שעוינים למדינת ישראל. הייתה הבטחה ואני מבין שלצערנו מתוך חשבונות כלפי אותם המפעילים עלינו לחצים רבים, בנתיים האישור שהובטח לאיתמר עדיין לא קוים.

"אני מאמין שזה עניין של זמן ובטוח שאותה ועדת שרים שאישרה את הדבר הזה גם תממש את זה", מוסיף הרב בן ישי. ''המקום הזה ילך ויתחזק. מקום שבו השם של הילדים שלנו חרוט על האבנים, שהישיבה שהוקמה מהיכל שעשוי מהאבנים והעפר שנלקחו מהגינה של הבית של הילדים שלנו, אנחנו בטוחים שהאישור יגיע וכל אחד יבין את הערך של ההתיישבות בארץ ישראל.

"אויבנו לא מחלקים בין מקום כזה למקום אחר מבחינתם עצם החזרה של עם ישראל לארצו מהווה בעיה. אנחנו בטוחים בהבטחות שנתנו לנו. יבוא הזמן והן יתקיימו", כך אביה של רותי פוגל הי"ד.