אהוד יערי
אהוד יעריצילום: נתי שוחט, פלאש 90

על רקע הצהרותיו של יצחק הרצוג כי ייסע לרמאללה אם ייבחר לראשות הממשלה, מבהיר פרשן חדשות 2 לענייני ערבים, אהוד יערי, כי אין סיכוי להגיע להסדר קבע בין ישראל לרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו מאזן.

בנוסף, טען יערי כי אין סיכוי ליצור הסדר אזורי עם מדינות האזור כפי שמציעים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן. "ראש הממשלה מרמז בברור שאין סיכוי להגיע להסדר קבע עם אבו מאזן", אמר יערי בתכנית ''אולפן שישי''.

"הרצוג ולבני רוצים להגיע לנסות להגיע להסדר קבע עם אבו מאזן ואני אגיד לך - אין סיכוי... אבל לא דיברו בכלל על האופציה האמיתית של הסדרי ביניים. הם דברו על דבר אחר - הסדר אזורי, שמעתי את לפיד מדבר על זה, את ליברמן, אבל אין חיה כזו בגלל המדינות הערביות".

באשר להסכם המתגבש עם איראן הסביר יערי כי ''נתניהו לקח החלטה לקרוא תיגר על ההסכם שהאמריקנים מגבשים עם איראן, שהוא מבוא לשיתוף פעולה עם האיראנים, כמו שראינו בעיראק במלחמה נגד דאעש. 'המחנה הציוני' מוכן להשלים עם ההסכם שמתגבש גם אם הוא לא אוהב אותו''.

יערי סיפר כי ''האיראנים מנהלים מתקפה של כוחות חיזבאללה, שיעים ואחרים, פחות מעשרה קילומטרים מהגבול שלנו בגולן ואנחנו מסוגלים למצוא אותה בעוד שבועיים שלושה קרוב לגדרות שלנו''.  

עוד הוסיף יערי וטען כי במקרה של הקמת ממשלת שמאל, קיים חשש לעימות מצד ארגוני הטרור בהובלה של איראן, כבר בזמן הקרוב. ''אם תקום ממשלה בראשות הרצוג, לטעמי לא אתפלא אם יהיה ניסיון מהצד האיראני, חיזבאללה וחמאס, לבחון אותה בשלב מוקדם", אמר יערי.