מחזק. הרב דרוקמן והשר בנט
מחזק. הרב דרוקמן והשר בנטפלאש 90

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא, חש אופטימיות באוויר בעקבות עצרת הענק של הימין בכיכר רבין אתמול. "היה מרנין את הלב לראות את ההמונים שמגיעים מתוך אכפתיות", הוא אומר ביומן ערוץ 7 ומוסיף "אשרי עין שראתה כל זאת".

באשר להנהגה שעל בימת הנואמים התייחס הרב דרוקמן גם לשאלת ההתלבטות של מצביעים רבים אם להיעתר לאמירותיו של ראש הממשלה בדבר הצורך לחזק את כוחה של מפלגתו על מנת שזו תקבל את המנדט מהנשיא, או שמא קיימת העדפה ל'בית היהודי'. לרב דרוקמן אין לבטים. "אין ספק שאסור להתבלבל. זו דילמה אמיתית אבל אסור להתבלבל", הוא אומר. "הצבעה לבית היהודי זו הצבעה למר נתניהו כראש ממשלה, אלא שזה מבטיח את עמידת הממשלה בענייני ארץ ישראל".

"אלה שארץ ישראל תורת ישראל ועם ישראל יקרים להם צריכים לראות את העניין בשלמותו. גם כדי להבטיח את ארץ ישראל בממשלה צריך שיהיה בית יהודי גדול וחזק", אומר הרב דרוקמן ומחדד: "אסור להתבלבל - רשימה ציונית דתית ישנה רק אחת: הבית היהודי".

בדבריו מוסיף הרב ואומר כי "הבית היהודי ידאג למוסדות החינוך שלנו, לזהותה היהודית של המדינה ולשלמות ארץ ישראל. צריך להצביע וממילא זו הצבעה לנתניהו".

בהתייחס לרמה הפוליטית מעשית אומר הרב דרוקמן כי בשיטת השלטון הקיימת בישראל "לפי המקובל, אין צורך שהנשיא יטיל את המנדט על המפלגה הגדולה ביותר אלא לבעל הסיכוי הרב ביותר, וזה תלוי בממליצים. מהבחינה הזו אין הבדל, כי הבית היהודי ימליץ על נתניהו. זה יהיה אותו דבר".

עוד נשאל הרב דרוקמן אם הוא חש שינוי גם בהלכי הרוח של רבני הציונות הדתית שרבים מהם ביקרו את 'הבית היהודי' בתקופה האחרונה וחלקם אף בחר להעדיף מפלגה אחרת. הרב דרוקמן משוכנע שקיים שינוי גם בעמדות הללו. "זה מאוד תלוי בהסתכלות האמיתית והעמוקה, בעין הטובה או מנגד בחיפוש בפינצטה של נקודות התורפה".

בהקשר זה הוא מזכיר את מפגש זקני רבני הציונות הדתית בביתו של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל. "כולם בעד הבית היהודי. אין ספק בכך. זו הייתה עמדת הרב צבי יהודה מורנו ורבנו זצ"ל", אומר הרב דרוקמן וקובע כי נציגי הבית היהודי של היום "לא פחות טובים מאשר אלה שהיו אז. יש התקדמות גדולה, הרבה יותר גדולה", כלשונו. "ואף על פי כן הוא הרצ"י ראה בהסתכלות הכללית את הרשימה ככזו שרואה את המדינה כראשית צמיחת גאולתנו, שהיא מזדהה עם הערכים השלמים של תורת ישראל ארץ ישראל ועם ישראל".

לזאת מוסיף הרב דרוקמן ומספר כי בידו מצוי מכתב שכתב הרב צבי יהודה קוק מבלי שנשאל ובו הוא קובע כי אל מול המערערים ומבקשים לפגוע במפד"ל, עם כל הביקורת על המפלגה הוא כותב כבר אז את רצונו להביע את כל תמיכתו ונאמנותו למפד"ל, "למרות הביקורת שיש לי וצריך לתקן".