ציפי לבני
ציפי לבניצילום: בן קלמר, פלאש 90

ברגע האחרון. חברת הכנסת ציפי לבני הודיעה (שני) כי היא מוותרת על הרוטציה לתפקיד ראש הממשלה, באם הדבר יהווה מכשול להקמת ממשלה חדשה בראשות יצחק הרצוג.

"החלפת נתניהו היא הדבר החשוב ביותר למדינת ישראל", הסבירה לבני את החלטתה.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט אמר בתגובה כי "הערב הוקמה ממשלת אחדות ביבי-בוז'י, אמרנו את זה עבר כמה שבועות ולא האמינו לנו. ציפי לבני הסירה את הדרישה לרוטציה כדי להביא לממשלת אחדות עם השמאל. רק אתמול בערב תקף נתניהו את בוז'י הרצוג שמוכן לחלוקת ירושלים, והערב מסתבר שהוא מקים איתו ממשלה".

השר ישראל כ"ץ (הליכוד) טען כי הרצוג נכשל במבחן המנהיגות הראשון שלו והוכיח חוסר אמינות. ''אחרי שניהל קמפיין שלם סביב נושא הרוטציה הוא נסוג ערב בחירות מההחלטה וההבטחה המרכזית שקיבל בו בשל חשש מערב הבחירות''.

כץ הוסיף כי ''אפשר כעת רק לשער מה יקרה אם יהיה חלילה ראש ממשלה ויצטרך לקבל החלטות בעניין איראן או בנושאים מדיניים וכלכליים מכריעים''.

יו"ר מפלגת ''יש עתיד'', ח"כ יאיר לפיד, אמר כי הוויתור על הרוטציה היא הוכחה שבו'זי ולבני רוצים ממשלה עם החרדים, "אחרת למה לוותר על הרוטציה?".

"אני רואה ביומיים האחרונים איך מכינים כולם את הכניעה לחרדים, הם כבר הודיעו שהם יוותר על השוויון בנטל ויחזירו את כל התקציבים של הישיבות והכל על חשבונכם, זה כסף שלכם", אמר לפיד.

יו"ר מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי, אמר כי "הצעד הזה מראה את דרכי הרמייה וההטעיה של השמאל הישראלי, ועל כן ברור שהוא לא בוחל בשום תרגיל או תעלול כדי להגיע לשלטון. אנשי המחנה הלאומי וארץ ישראל, מבינים עכשיו שזוהי שעת חירום לאומית ושבוז'י הרצוג לא יעמוד בהבטחותיו הכוזבות לשמור על ירושלים".

נציין כי בסוף השבוע האחרון רמזו הרצוג ולבני כי יהיו מוכנים לוותר על הרוטציה. "לפני שלושה חודשים הלכנו לבחירות מיותרות כשנתניהו הפיל את הממשלה של עצמו", אמרה לבני באירוע שבתרבות. "יצאנו אז לציבור ואמרנו מה המשמעות לשותפות בנינו - שותפות בין שווים".

לטענתה למרות הביקורת של התקשורת נגד המהלך הציבור דווקא תמך ברוטציה. ''מאות אלפי אנשים שחשבו שהדבר הזה הוא טוב בעיניהם", טענה השרה לשעבר. "עם זה אנחנו הולכים לנצח בשבוע הבא".

"הרי לא נקבל 61 מנדטים ואני בטוחה במערכת היחסים בנינו שאנחנו נשקול, שנינו ביחד וכל אחד לחוד איך אנחנו מיישמים את מה שהבטחנו, איך אנחנו מחליפים את נתניהו ואיך אנחנו בונים את הממשלה שתאפשר לשותפים להצטרף אלינו", הדגישה לבני.