הרצוג ולבני
הרצוג ולבניצילום: תומר נויברג, פלאש 90

ספין עלוב? במערכת הפוליטית מעריכים כי החלטתה של ציפי לבני לוותר על הרוטציה עם יצחק הרצוג, התקבלה מזמן ופורסמה רק הערב כדי "להשתלט" על השיח הפוליטי, פחות מ-12 שעות לפתיחת הקלפיות.

ראש הממשלה נתניהו הגיב למהלך של לבני ואמר כי הוא נובע מפאניקה שאוחזת בבוז'י וציפי מצמצום הפער בינם לבין הליכוד. נתניהו אמר בערוץ 2 כי ''יש פה שני עניינים: העניין הראשון הוא שהם משקרים, או ששיקרו קודם לכן. העניין השני הוא שהם לא יכולים לעמוד בשום לחץ - הם לא עומדים בלחץ הסקרים אז הם יעמדו בלחצים אחרים?".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, טען כי החלטת לבני נועדה לאפשר הקמת ממשלת אחדות בין הליכוד לעבודה. "הערב הוקמה ממשלת אחדות ביבי-בוז'י, אמרנו את זה כבר כמה שבועות ולא האמינו לנו'', אמר בנט.

לטענתו, לבני הסירה את הדרישה לרוטציה כדי להביא להקמת ממשלת אחדות עם השמאל. ''רק אתמול בערב תקף נתניהו את בוז'י הרצוג שמוכן לחלוקת ירושלים, והערב מסתבר שהוא מקים איתו ממשלה", הוסיף יו''ר הבית היהודי.

בתגובה לדברי בנט ביקש נתניהו להרגיע ואמר כי ''לא תוקם ממשלת אחדות עם מפלגת העבודה וגם לא יכולה לקום ממשלה כזאת. תהום פעורה בינינו''. ראש הממשלה הוסיף כי ''הממשלה היחידה שנקים היא עם מפלגות המחנה הלאומי''.

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) אמרה בעקבות ויתורה של לבני על הרוטציה כי יצא המרצע מן השק. "לבני ויתרה על הרוטציה על מנת להכשיר את ממשלת האחדות ביבי-בוז'י'', טענה שקד. ''במבול הבלופים שמוכרים לציבור חשוב לזכור כי רק הצבעה לבית היהודי תבטיח ממשלת ימין אמיתית".

יו"ר מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי, אמר כי "הצעד הזה מראה את דרכי הרמייה וההטעיה של השמאל הישראלי,, ועל כן ברור שהוא לא בוחל בשום תרגיל או תעלול כדי להגיע לשלטון. אנשי המחנה הלאומי וארץ ישראל, מבינים עכשיו שזוהי שעת חירום לאומית ושבוז'י הרצוג לא יעמוד בהבטחותיו הכוזבות לשמור על ירושלים''.